قهرمان پور: مخالفت روسیه با تحریم تسلیحاتی ایران ، آمریکا لابی با کشور های عضو شورای امنیت را شروع نموده است

به گزارش مجله نایس پاتوق، یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: علی رغم مخالفت روسیه با تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران، آمریکا تصمیم دارند موضوع را به صحن علنی سازمان ملل ببرند. این اقدام در حقیقت در قالب کوشش ترامپ برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی آمریکا در آستانه انتخابات قابل تحلیل است.

قهرمان پور: مخالفت روسیه با تحریم تسلیحاتی ایران ، آمریکا لابی با کشور های عضو شورای امنیت را شروع نموده است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

رحمان قهرمان پور کارشناس مسائل بین الملل در مصاحبه با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، درباره پیش نویس قطع نامه تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران که توسط سفیر آمریکا در سازمان ملل تنظیم شد و در اختیار مسکو علی رغم مخالفت این کشور قرار گرفته است، گفت: این که روس ها مخالف هستند یا موافق، دلیلی بر این نمی گردد که آمریکا دست از کوشش های خود در این جهت بردارد.

وی اضافه کرد: اساسا در شورای امنیت ساز و کار این قبیل اقدامات به این صورت است که کشور ها پیش نویس مورد نظر را تنظیم و در اختیار بقیه قرار می دهند و سعی می نمایند قبل از ورود به صحن علنی سازمان ملل اجماع مورد نظر را در بین کشور ها کسب نمایند تا اختلافات به صحن کشیده نگردد.

قهرمان پور ادامه داد: این شرایط تا وقتی حکمفرماست که موردی استثنایی وجود نداشته باشد که یک کشور بخواهد موضوع را حتما به صحن سازمان ملل بکشاند.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه اقدام آمریکا در تنظیم پیش نویس تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران با توجه به بازه زمانی 5 ماهه باقی مانده، نشان دهنده ورود آمریکا به فاز جدیدی از مراحل چانه زنی و مصاحبهست، گفت: به نظر می رسد آمریکایی ها لابی با کشور های عضو شورای امنیت به ویژه اعضای دارای حق وتو را شروع نموده اند تا بتوانند این قطع نامه را در شورای امنیت به تصویب برسانند.

وی با بیان اینکه نظر چین و روسیه تا به امروز درباره تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران منفی بوده است، گفت: البته آمریکایی ها باید براساس نتیجه لابی گری خود با کشور هایی که حق وتو دارند از جمله چین، روسیه، انگلیس و فرانسه تصمیم نهایی را اتخاذ نمایند، اگر آن ها در این مرحله با نظر آمریکا موافقت نمایند، کار آمریکایی ها آسانتر خواهد شد، اما اگر نظر آن ها مخالفت با پیش نویس تنظیم شده توسط آمریکایی ها باشد آنگاه آمریکا باید تصمیم بگیرد که موضوع را به صحن علنی شورای امنیت سازمان ملل ببرد یا خیر.

این کارشناس مسائل بین الملل توضیح داد: به لحاظ دیپلماتیک کشور ها سعی می نمایند زمانی که در مصاحبه ها و لابی ها نمی توانند نظر موافق سایر اعضا را کسب نمایند موضوع را به صحن علنی نکشانند، چون برای کشور ها استفاده از حق وتو هزینه های زیادی از لحاظ افکار عمومی و وجه آن کشور در دنیا دارد.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: اگر پس از طی شدن این فرایند و علی رغم مخالفت روسیه آمریکا تصمیم بگیرد موضوع را به صحن علنی سازمان ملل ببرد این اقدام در حقیقت در قالب کوشش ترامپ برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی آمریکا در آستانه انتخابات قابل تحلیل است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1025

به "قهرمان پور: مخالفت روسیه با تحریم تسلیحاتی ایران ، آمریکا لابی با کشور های عضو شورای امنیت را شروع نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمان پور: مخالفت روسیه با تحریم تسلیحاتی ایران ، آمریکا لابی با کشور های عضو شورای امنیت را شروع نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید