فناوری تازه شیائومی برای افزایش عمر باتری

به گزارش مجله نایس پاتوق، شرکت شیائومی در تاریخ 10 دسامبر 2021 (19 آذر 1400)، از فناوری تازه خود در مورد باتری اطلاع داد. این فناوری با افزایش 10 درصدی ظرفیت باتری، سبب 100 دقیقه افزایش عمر باتری می گردد.

فناوری تازه شیائومی برای افزایش عمر باتری

به گزارش خبرنگاران، فناوری باتری نسل تازه شیائومی، اولین بار است که از فناوری مکمل لیتیومی با سیلیکون بالا برای گوشی های موبایل استفاده می نماید. شیائومی توانسته به یاری این فناوری محتوای سیلیکون داخل باتری را حدود سه برابر و ظرفیت باتری را حدود 10 در صد و عمر باتری را 100 دقیقه افزایش دهد. این فناوری در نیمه دوم سال آینده به فراوری انبوه خواهد رسید.

کاهش فضای موردنیاز در باتری های نسل تازه، مربوط به نحوه تراز شدن ماژول یا برد مدارمحافظ (PCM) آن ها می باشد. قرار دادن این ماژول در زاویه 90 درجه نسبت به سلول باتری، سبب صرفه جویی در فضا خواهد شد.

این باتری به یک تراشه ویژه سنجش سوخت نیز مجهز شده است که از الگوریتم های خود پیشرفته استفاده می نماید. این تراشه با جلوگیری از شارژ کامل و طولانی مدت باتری در هنگام شب، سبب افزایش عمر باتری می گردد. بعلاوه باتری می تواند دمای بالا را تشخیص داده و بر اساس آن دمای خود را تنظیم نماید.

فراوری انبوه این محصول در نیمه دوم سال آینده، می تواند به این معنا باشد که در اواخر سال 2022 گوشی های شیائومی با فناوری باتری تازه ارائه خواهد شد.

پیش از این در مورد آزمایش شیائومی برروی فناوری شارژ فلش هزار واتی برای باتری های بزرگ اطلاعاتی منتشر شده بود. این فناوری نیز سبب افزایش طول عمر باتری خواهد شد.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1897

به "فناوری تازه شیائومی برای افزایش عمر باتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری تازه شیائومی برای افزایش عمر باتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید