طرز تهیه کباب لاپلویی

به گزارش مجله نایس پاتوق، کباب لاپلو یکی از غذاهای متنوع با گوشت چرخ نموده است که می توانید براحتی آن را در خانه تهیه کنید. در این مطلب شما را با طرز تهیه کباب لاپلویی خوشمزه و ساده آشنا خواهیم کرد.

طرز تهیه کباب لاپلویی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاره ،در این مطلب قصد داریم تا شما را با طرز یک غذای جالب و خوشمزه که می توان آن را نوعی غذا با گوشت چرخ نموده دانست آشنا کنیم.

مواد لازم کباب لاپلویی

گوشت چرخنموده200 گرم
برنج2 پیمانه
ماست چکیده1 قاشق غذاخوری
رعفران دمنموده2 قاشق غذاخوری
سیب زمینی (دلخواه)1 عدد
پیاز1 عدد
نمک، فلفل و زردچوبهبه مقدار کافی
روغن4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کباب لاپلویی

1. پیاز را با رنده ریز رنده کنید و داخل یک کاسه آن را با گوشت چرخ نموده مخلوط کنید.

2. در این مرحله همه ادویه جات مورد نظر خود را (از جمله نمک، فلفل و زردچوبه) به داخل ظرف اضافه کنید و همه مواد را خوب با هم ورز بدهید.

3. قاشق ماست چکیده را به داخل ظرف اضافه کنید و مجددا ترکیب حاصل را هم بزنید. حال ترکیب ایجاد شده از گوشت و سایر مواد را تا آماده شدن برنج در یخچال قرار دهید تا کمی خودش را بگیرد.

4.برنج را پس از شست و شو در یک قابلمه کوچک محتوی آب بریزید و روی شعله قرار دهید. پس از حدود 10 دقیقه یعنی زمانی که برنج موجود در قابلمه نیم پز شد (بسته به نوع برنج ممکن است زمان مورد نظر کمتر یا بیشتر گردد) آن را آبکش کنید. برای آشنایی با انواع برنج و آموزش پخت آن ها به روش های مختلف، مطالعه مطلب مربوط به آن را به شما توصیه می کنیم.

5. حال نوبت به مراحل دم کردن برنج می رسد. برای انجام این کار قابلمه پلوپزی را بر روی شعله گاز قرار دهید تا کمی گرم گردد؛ سپس 2 قاشق از روغن ها را درون قابلمه ریخته و زعفران دم نموده را نیز به آن اضافه کنید. در این مرحله می توانید یک لایه نازک سیب زمینی در کف قابلمه قرار دهید.

6. حال گوشت ها را از یخچال خارج نموده و آن را به سه یا چهار قسمت مساوی تقسیم کنید و به آن ها شکل دهید و با فرمول یک لایه برنج و یک لایه گوشت، برنج ها و گوشت ها را به درون قابلمه اضافه کنید. فقط بهتر است برای اینکه ظاهر غذای شما زیباتر و جذاب تر گردد، از قابلمه نسبتا کوچکی بهره ببرید که ضخامت لایه گوشت به چشم بیاید. در نهایت باید لایه آخری برنج باشد.

7. در ابتدا قابلمه را بر روی شعله ملایم قرار دهید تا حدود 10 دقیقه با شعله مستقیم حرارت ببیند و بخار بیفتد. پس از آن قابلمه را بر روی یک شعله پخش کن بر روی حرارت متوسط بگذارید و برای مدت یک ساعت اجازه دهید تا غذای شما پخته گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1203

به "طرز تهیه کباب لاپلویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کباب لاپلویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید