شیائومی با ساخت این گوشی مفهومی عجیب چه اهدافی را دنبال می نماید؟

به گزارش مجله نایس پاتوق، گوشی فاقد پورت شیائومی اگرچه یک گجت مفهومی یا به اصطلاح کانسپت است، اما در هر صورت نمی توانیم ویژگی های عجیب آن را کتمان کنیم. در این گوشی تقریبا تمام ویژگی های اساسی و مرسوم مانند وجود دکمه، پورت و چارچوب بدنه کنار گذاشته است.

شیائومی با ساخت این گوشی مفهومی عجیب چه اهدافی را دنبال می نماید؟

اما در این میان باید این سؤال را بپرسیم که چه کسی واقعا خواهان چنین گوشی هوشمندی است؟ اگرچه در جواب این سوال می توانیم بگوییم هیچ کس، ولی حقیقت موضوع پیچیده تر از آن است. در این مطلب قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم که شیائومی با ساخت این گوشی مفهومی چه اهدافی را دنبال می نماید؟

مخاطب این گوشی کیست؟

بسیاری از کاربران همچنان از حذف جک هدفون در گوشی ها ناراضی هستند و به همین خاطر مطمئنا کنار گذاشتن دکمه ها، پورت و چارچوب بدنه نارضایتی آن ها را در پی خواهد داشت. ضمناً نمایشگرهای آبشاری که لبه های بسیار خمیده دارند هم با اعتراض های زیادی روبه رو می شوند و در نتیجه این گوشی شیائومی که لبه های نمایشگر آن به چهار جهت گوشی راه پیدا نموده، اوضاع را بدتر می نماید. همچنین حذف پورت گوشی هم میلیون ها کاربر را با مسائل مختلفی روبرو می شوند.

به زبان ساده، شیائومی در حال مبارزه با واقعیت های موجود گوشی های هوشمند است. اگر گوشی های تاشو هواوی با نمایشگر تاشو بیرونی بسیار شنماینده به نظر می رسند، این گوشی مفهومی شیائومی هم با یک ضربه تقریبا دچار آسیب گسترده ای خواهد شد. اگرچه فناوری شارژ بی سیم طی سال های اخیر پیشرفت های خوبی داشته، اما از نظر ثبات و سرعت به پای شارژ سیمی نمی رسد.

البته به لطف دوربین های سلفی زیر نمایشگر، به زودی گوشی ها مبتنی بر نمایشگرهای یک دست و جذاب تر راهی بازار می شوند. با این حال، کاملا تعیین است که گوشی بدون پورت شیائومی بیشتر کوشش یک شرکت برای عملی کردن ویژگی های نوآورانه است تا پاسخی برای تقاضای کاربران. البته این نخستین باری نیست که شیائومی یک گوشی مفهومی با طراحی عجیب را معرفی می نماید. در سال 2019 هم می میکس آلفا معرفی گردید که نمایشگر آن به غیر از پنل جلویی، لبه های راست و چپ و بخشی از پنل پشتی را پوشانده بود.

کوشش شیائومی برای امتحان کردن ایده های جدید

علاوه بر بحث عملی کردن ایده های جدید، معرفی کردن چنین گوشی هوشمندی به شیائومی اجازه می دهد که میزان پذیرش کاربران برای یک گوشی فاقد پورت را آنالیز کند. این یعنی حتی اگر واکنش کاربران در قبال چنین گوشی نوآورانه ای اصلا مثبت نباشد، باز هم شیائومی داده های ارزشمندی را دریافت می نماید.

به عنوان مثال می توانیم به واکنش ها نسبت به اولین گوشی می میکس اشاره کنیم. نمایشگر کم حاشیه این گوشی کاربران را به دو دسته تقسیم کرد و تعبیه دوربین سلفی در بخش پایینی آن یک اشتباه از طرف شیائومی بود. اما این گوشی درس های زیادی برای این شرکت داشت و این تجربه برای طراحی گوشی های این شرکت و نسل های بعدی می میکس مثمر ثمر واقع شد. چیزی که در سال 2016 افراطی به نظر می رسید، چند سال بعد به پدیده ای همه گیر بدل شد.

شیائومی در رابطه با جدیدترین گوشی مفهومی خود گفته که برای فراوری این نمایشگر منحصر به فرد از فناوری های جدیدی استفاده شده است. شیائومی با بهره گیری از دانش مربوط به این گوشی عجیب، می تواند از آن ها برای ساخت گوشی های مرسوم خود بهره ببرد.

آزمایش های بیشتر در آینده

با توجه به مزایای عنوان شده، شیائومی احتمالا به ساخت این گوشی های آزمایشی عجیب و غریب ادامه خواهد داد. اگرچه توسعه این نوع محصولات نوآورانه هزینه بر است، اما از طرف دیگر به شیائومی اجازه می دهد توانایی بیشتری برای ارائه ویژگی های نوآورانه در گوشی های مرسوم خود کسب کند. همچنین باید به بحث تبلیغات و بازاریابی هم اشاره کنیم. زیرا به لطف گوشی های مفهومی نوآورانه، این شرکت بیش از پیش به عنوان یک برند پیشرو و نوآور در حوزه تکنولوژی مطرح می گردد.

در نهایت باید بگوییم که این نوع گوشی ها قرار نیست نظر عموم کاربران را جلب نمایند، بلکه شرکت هایی مانند شیائومی با این کار از یک طرف قصد دارند توانایی های فنی خود را به رخ رقبا و کاربران بکشند و از طرف دیگر ایده های عملی و جذابی را برای گوشی های خود به دست آورند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1474

به "شیائومی با ساخت این گوشی مفهومی عجیب چه اهدافی را دنبال می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی با ساخت این گوشی مفهومی عجیب چه اهدافی را دنبال می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید