سیستان و بلوچستان جزو مقاصد دهگانه برتر گردشگری داخلی

به گزارش مجله نایس پاتوق، سیستان و بلوچستان جزو 10 مقصد برتر گردشگری قرار می گیرد.

سیستان و بلوچستان جزو مقاصد دهگانه برتر گردشگری داخلی

علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی سیستان و بلوچستان در مراسم رونمایی از سند توریستی استان گفت:

این سند برای چهار سال تدوین و پیش بینی شده است با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی و دستگاه های محلی مطابق برنامه ریزی تا سال 1400، استان جزو 10 مقصد برتر توریستی داخلی و پنج مقصد توریستی خارجی باشد.

23 کمپ توریستی بین راهی در استان در دست ساخت است که از سال 88 آغاز به ساخت شده و 35 درصد پیشرفت فیزیکی نموده است، از این تعداد عملیات ساخت هفت طرح در قالب واگذاری انجام می گردد، موانع پیش رو و بحرانی شدن فرایند پروژه ها علت واگذاری آن به وسیله ماده 27 است .

بعلاوه 11 مورد از تعداد واحدهای بهداشتی 187 متری استان وجود دارد که پیشرفت فیزیکی کامل داشته و از سال 88 آغاز به ساخت شده بود. بخش خصوصی نیز عهده دار 9 پروژه است.

از مهم ترین اقدام ها مطالعات جامع محوری کویر لوت سیستان و بلوچستان است زیرا بیابان لوت یکی از سه اثر جهانی است.

ایجاد فرصت های شغلی، معرفی و ایجاد دسترسی به جاذبه های توریستی، تقویت و توسعه زیرساخت های صنعت توریسم و ارتقاء رتبه جهانی و ملی شاخص های توریستی و صنایع دستی استانی از اهداف سند توسعه توریستی استان سیستان و بلوچستان است.

به گفته سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان ضروری است که از تصمیم گیری های غیرکارشناسی شده خودداری نموده و مطالعه و آنالیز های تخصصی در اجرای طرح ها انجام گردد.

عدم هماهنگی میان دستگاه ها منجر به طولانی شدن بعضی طرح ها می گردد که نتیجه آن نیز بالا رفتن هزینه های این طرح ها می گردد، پس ضروری است قبل از تصویب هر طرح، باید قواعد فنی طرح ها آنالیز و به تایید دستگاه های صاحب نظر برسد.

مهم ترین عواملی که باعث عدم موفقیت در زمینه توریستی و صنایع دستی می گردد عبارت است از: عدم بهره برداری مناسب از حجم بزرگ آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی سیستان و بلوچستان در جهت جذب توریست، عدم بستر مناسب سازی برای سرمایه گذاری در تاسیسات و تجهیزات توریستی و تبلیغات اندک از ظرفیت های تاریخی، طبیعی و مردم شناسی استان در سطح ملی و بین المللی.

سرمایه گذاران را به علت مسائل دولتی نباید از دست داد و مسائل سرمایه گذاران را تا آنجا که می توان حل کرد.

تسهیلات مناسبی از محل تسهیلات روستایی در حوزه توریستی و بوم گردی اختصاص داده شده است، جذب این تسهیلات، سرآغازی برای تغییرات مثبت در این زمینه خواهد بود .

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1976

به "سیستان و بلوچستان جزو مقاصد دهگانه برتر گردشگری داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستان و بلوچستان جزو مقاصد دهگانه برتر گردشگری داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید