سازمان جهانی بهداشت: درمان شناخته شده موثری برای ویروس کورونا وجود ندارد

به گزارش مجله نایس پاتوق، سازمان جهانی بهداشت در واکنش به گزارش های رسانه ای درباره کشف داروهای راهگشا برای درمان ویروس کورونا اظهار داشت، در حال حاضر هیچ درمان شناخته شده موثری برای عفونت با این ویروس وجود ندارد.

سازمان جهانی بهداشت: درمان شناخته شده موثری برای ویروس کورونا وجود ندارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز اخیرا تلویزیون دولتی چین بیان کرد پژوهشگران در دانشگاه ژجیانگ یک داروی موثر برای درمان ویروس کورونا را یافته اند و تلویزیون اسکای نیوز بریتانیا از پیشرفت قابل توجه پژوهشگران در ساخت واکسن بر ضد این ویروس اطلاع داد.

اما طارق جاسارویچ، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در واکنش به این گزارش ها گفت: درمان موثر شناخته شده ای بر ضد کوروناویروس جدید 2019 وجود ندارد و سازمان جهانی بهداشت توصیه می نماید که داروهای جدید وارد کارآزمایی بالینی کنترل شده تصادفی شده شوند تا کارآیی و بی خطر بودنشان آزمایش گردد.

فرایند فراوری و آزمایش داروها یا واکسن ها بر ضد یک عامل بیماری زای جدید معمولا سال ها به طول می انجامد و اغلب با شکست ها و موانع روبرو می گردد.

حتی با استفاده از تکنولوژی های جدید که فراوری داروها یا واکسن ها را شتاب بخشیده اند، نزدیک ترین زمانی که دانشمندان امیدوارند بتوانند کارآزمایی های بالینی واکسن جدید برای ویروس کورونا را در انسان شروع نمایند، ماه ژوئن (خرداد تا تیر ماه) است.

پزشکانی که به دنبال راه هایی برای درمان بیماران آلوده به کوروناویروس جدید هستند، احتمالا در ابتدا داروهای ضد ویروسی تایید شده برای سایر عفونت های ویروسی را امتحان خواهند کردند تا ببیند آیا بر کوروناویروس جدید موثر هستند یا نه و بعد به سراغ داروهای ضد ویروسی بالقوه که هنوز در مراحل فراوری هستند، خواهند رفت.

شرکت داروسازی آمریکایی گیلئاد کارآزمایی های بالینی یک داروی تجربی به نام رمدسیویر (remdesivir) را در بیماران آلوده به کوروناویروس جدید در چین را شروع نموده است، اما این شرکت تاکید نموده است که این کار هنوز در مرحله تحقیقاتی است.

سخنگوی شرکت گیلئاد در پکن گفت: این دارو برای استفاده در جای دیگری به جز چین تایید نشده است.

این سخنگو گفت فراوری رمدسیویر را افزایش داده است تا ذخیره ای از آن در اختیار باشد تا احتمالا در شیوع های ویروسی آینده به کار رود.

سخنگوی گیلئاد گفت: ما با وجودی که نمی دانیم این دارو برای درمان کوروناویروس جدید 2019 موثر و بی خطر است، این افزایش فراوری را انجام می دهیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 789

به "سازمان جهانی بهداشت: درمان شناخته شده موثری برای ویروس کورونا وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: درمان شناخته شده موثری برای ویروس کورونا وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید