ریابکوف: با راه اندازی مکانیزم حل اختلافات برجام مخالفیم، آمریکا هنوز پاسخی به پیشنهاد پوتین نداده

به گزارش مجله نایس پاتوق، معاون وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که این کشور با مواضع بعضی شرکت کنندگان در توافق هسته ای با ایران، درباره لزوم راه اندازی مکانیزم حل اختلافات در چارچوب برجام هم عقیده نیست و آن را ضروری نمی داند.

ریابکوف: با راه اندازی مکانیزم حل اختلافات برجام مخالفیم، آمریکا هنوز پاسخی به پیشنهاد پوتین نداده

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات نتایج درخواست ویزای دانشجویی آمریکا 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز، دوشنبه، در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد که مقامات مسکو با موضع گیری تعدادی از شرکت نمایندگان در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران درباره لزوم راه اندازی مکانیزم حل اختلاف در چارچوب توافق هسته ای با ایران، هم عقیده نیستند.

ریابکوف گفت: این موضع گیری بعضی شرکت نمایندگان باقی مانده در برجام است، مواضع این کشورها به خوبی برای ما روشن است، ولی ما کاملاً با نظرات آنها موافق نیستیم.

این دیپلمات بلندپایه تأکید کرد، روسیه معتقد است که برای فعال شدن این مکانیسم و زمان آغاز کار، تشریفات خاصی ضروری است که به طور مستقیم در بند 36 توافقنامه هسته ای با ایران معین نشده اند.

پیش از این، بعضی رسانه های گروهی اخباری به نقل از بعضی مقامات رسمی که نامشان ذکر نشده منتشر کردند، مبنی بر اینکه یک دوره 15روزه معین شده است تا طی آن راه حلی برای اختلافات کنونی پیدا گردد.

وزارت امور خارجه روسیه نیز پیشتر در بیانیه ای خاطرنشان کرد که این کشور انتظار دارد نشست بعدی کمیسیون اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که قرار است در ماه فوریه (اواخر بهمن ماه) برگزار گردد، به ممانعت از تشدید بیشتر بحران کنونی پیرامون توافق هسته ای یاری کند.

در این بیانیه همچنین از کشورهای اروپایی (تروئیکای اروپایی) و هماهنگ نماینده اتحادیه اروپا در امور مربوط به برجام خواسته شده تا روی وظایف مشترک به منظور حفظ توافق هسته ای متمرکز شوند.

سرگئی ریابکوف در پاسخ به سؤالی درباره حملات خمپاره ای انجام شده به سفارت ایالات متحده در بغداد نیز یادآور شد که مقامات عراقی باید امنیت همه نمایندگان دیپلماتیک کشورهای خارجی را تضمین نمایند و انحراف از چنین ضوابط بین المللی، مسلماً قابل قبول نخواهد بود.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین خاطرنشان کرد که تعامل بسیار نزدیکی بین روسیه با چین درباره اوضاع به وجودآمده پیرامون ویروس کرونا وجود داشته و در این رابطه هیچ شکایتی نشده و مسئله ای برای شهروندان روسی که بخواهند از شهر ووهان چین خارج شوند، وجود ندارد.

سرگئی ریابکوف در پاسخ به سؤال دیگری گفت که مقامات واشنگتن هنوز پاسخ رسمی به پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای برگزاری نشست سران کشورهایی که عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند، ارائه نکرده است. وی گفت: ما فعلاً واکنشی از طرف دولت آمریکا دریافت نکرده ایم. ما فرض را بر این می گذاریم که پاسخ به پیشنهاد رئیس جمهوری روسیه در پیش خواهد بود، البته اینکه چه موقع و چگونه، سؤالی است که باید برای طرف آمریکایی مطرح گردد.

ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه پیشنهاد برگزاری نشست رهبران پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل: روسیه، چین، ایالات متحده، فرانسه و انگلیس را که وظیفه خاصی برای حفظ تمدن بشری دارند برای آنالیز مسائل دنیا در سال 2020 ارائه داد و یادآور شد که طرف روسی آمادگی دارد در هر زمان و هر نقطه از دنیا که برای دیگر سران کشورها راحت تر است، در چنین نشستی شرکت کند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 769

به "ریابکوف: با راه اندازی مکانیزم حل اختلافات برجام مخالفیم، آمریکا هنوز پاسخی به پیشنهاد پوتین نداده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: با راه اندازی مکانیزم حل اختلافات برجام مخالفیم، آمریکا هنوز پاسخی به پیشنهاد پوتین نداده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید