رگولاتوری چین شرکت های فناوری متخلف را جریمه کرد

به گزارش مجله نایس پاتوق، رگولاتور بازار چین روز شنبه تعدادی از شرکت های فناوری را به دلیل تخلف جریمه کرد. از جمله این شرکت ها می توان به علی بابا، بایدو و جی دی اشاره نمود.

رگولاتوری چین شرکت های فناوری متخلف را جریمه کرد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، شرکت های متخلف چینی 43 معامله تجاری خود را از سال 20212 به این سو اعلام ننموده و اطلاعات آن را در اختیار رگولاتوری چین قرار نداده بودند. دولت چین می گوید این شرکت ها مصوبات ضدانحصار را لغو نموده اند و از همین رو باید جریمه شوند.

شرکت های متخلف چینی قرار است هر یک 78 هزار دلار جریمه شوند. این بیشترین رقم جریمه ای است که بر اساس قانون ضدانحصار چین در سال 2008 در نظر گرفته شده است.

چین در سال های اخیر سختگیری در خصوص شرکت های فناوری انحصارطلب را افزایش داده و کوشش دارد جلوی سوءاستفاده آنها از تسلط بر بازار را بگیرد و مانع از سوءاستفاده از داده های خصوصی کاربران شده و برای حفظ حقوق مشتریان نهایت کوشش خود را بکند.

اولین معامله ذکر شده خریدی در سال 2012 بود که به وسیله بایدو و شریک آن اجرا شده بود و جدیدترین آن قرارداد سال 2021 بین بایدو و خودروساز چینی ژجیانگ جیلی هلدینگ برای ایجاد یک شرکت خودروسازی مبتنی بر انرژی های نو بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1885

به "رگولاتوری چین شرکت های فناوری متخلف را جریمه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رگولاتوری چین شرکت های فناوری متخلف را جریمه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید