رضا قاسمی: تخصیص بودجه در دوومیدانی عادلانه نیست، با این شرایط سهمیه دیگری نمی گیریم

به گزارش مجله نایس پاتوق، قهرمان دوی 100 متر جایزه عظیم می گوید برای ثبت رکوردهای خوب به شرایط و اردوهای خوبی احتیاج است در صورتی که بسیاری از دوومیدانی کاران این شرایط را ندارند و تخصیص بودجه عادلانه ای هم بین آنها صورت نمی گیرد.

رضا قاسمی: تخصیص بودجه در دوومیدانی عادلانه نیست، با این شرایط سهمیه دیگری نمی گیریم

رضا قاسمی قهرمان دوی 100 متر مسابقات جایزه عظیم در گفت وگو با خبرنگاران به برگزاری این مسابقات پس از وقفه ای چند ماهه اشاره نمود و گفت: بعد از 9 ماه مسابقه برگزار گردید و دوومیدانی بعد از فوتبال دومین فدراسیونی بود که مسابقات خود را برگزار کرد.

او در خصوص عملکرد خود بیان نمود: از عملکردم راضی هستم چون اولین مسابقه فصل بود. از طرفی ورزشگاه آفتاب انقلاب از نظر باد شرایط خوبی برای دویدن ندارد که برای حل این مشکل باید از شهرها و ورزشگاه های دیگر استفاده گردد. شرایط این ورزشگاه به سود ماده هایی مثل پرش طول و به ضرر دوهای سرعت است که خیلی روی رکوردها تاثیر می گذارد. البته می توانند مثل خیلی از کشورهای خارجی مسابقات را از 8 شب به بعد برگزار نمایند که شرایط هوایی بهتر می گردد اما این کار را نمی نمایند.

او در خصوص جبران افت رکورد ورزشکاران زن و مرد در مسابقات جایزه عظیم گفت: 9 ماه تعطیلی به معنی 9 ماه دوری از اردو است. دلیل اینکه ورزشکاران در سال های قبل رکوردهای خوبی را ثبت می کردند این بود که اردوهای خوبی برای 30 تا 40 نفر برگزار می شد اما اکنون این شرایط برای یک نفر هم فراهم نیست، در نتیجه رکوردها افت می نماید. فقط تعداد کمی از ورزشکاران که از جایی حمایت می شوند یا هزینه شخصی صرف می نمایند، اردو دارند.

قاسمی در پاسخ به این سوال که آیا در دوومیدانی منابع اقتصادی عادلانه بین ورزشکاران تقسیم می گردد؟ گفت: خیر، اصلا عادلانه نیست. با توجه به تمرینات سخت این رشته، هزینه ها خیلی بالا است به گونه ای که یک دونده نمی تواند زیر پنج میلیون تومان یک جفت کفش میخی حرفه ای بخرد؛ این تنها نمونه کوچکی است و مکمل هایی که ورزشکاران لازم دارند هم هزینه بر است چون دوومیدانی رشته ای انفرادی و صدم ثانیه است که پیشرفت در آن فقط با شرایط خوب به دست می آید؛ شرایط خوب یعنی داشتن اردو، امکانات و مکمل خوب که هزینه دارد.

او در پاسخ به این سوال که شما چقدر از این شرایط را دارید؟ بیان نمود: هیچکدام از این شرایط را ندارم و فدراسیون هم هیچ حمایتی نکرده است. هرچند باشگاه ها قرارداد می بندند اما کفاف خرج زندگی دو ماه را هم نمی دهد.

این دونده 100 متر به شانس دوومیدانی ایران برای افزایش سهمیه های المپیک توکیو اشاره نمود و گفت: اگر این شرایط ادامه داشته باشد، فکر نمی کنم ورزشکار دیگری ورودی المپیک بگیرد چون برگزاری یک مسابقه در همین ورزشگاه باعث افت رکورد می گردد و رنکینگ ها را هم خراب می نماید، در حالی که فدراسیون می تواند در یک ورزشگاه خوب، مسابقه خوبی را برگزار کند. این کوچکترین کاری است که از دستش برمی آید اما انجام نمی دهد.

قاسمی در خاتمه گفت: از فدراسیون دوومیدانی تشکر می کنم که در شرایط شیوع ویروس کرونا مسابقه برگزار کرد. همچنین از دو باشگاه پلیمر خلیج فارس و سپاهان هم تشکر می کنم چون اگر این دو باشگاه حمایت نمی کردند شرایط دوومیدانی ما بسیار بدتر بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1153

به "رضا قاسمی: تخصیص بودجه در دوومیدانی عادلانه نیست، با این شرایط سهمیه دیگری نمی گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضا قاسمی: تخصیص بودجه در دوومیدانی عادلانه نیست، با این شرایط سهمیه دیگری نمی گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید