سجادی: جهانفکریان خودش فرصت حضور در المپیک را از دست داد!

به گزارش مجله نایس پاتوق، به گزارش خبرنگاران، نصرالله سجادی سرپرست کاروان المپیکی ایران در توکیو صبح امروز با حضور در برنامه ورزش و مردم توضیحاتی پیش از اعزام کاروان ایران به المپیک ارائه داد.

سجادی: جهانفکریان خودش فرصت حضور در المپیک را از دست داد!

سجادی با اشاره به تأثیر ویروس کرونا بر المپیک توکیو گفت: کووید - 19 نه تنها ایران بلکه همه دنیا را دچار اختلال کرد. از 9 ماه گذشته که به صورت جدی اعلام شد که المپیک برگزار خواهد شد، فدراسیون ها اردوها و تمرینات خود را با رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال قرنطینه آغاز کردند. شرایط برای فدراسیون ها، مربیان و بازیکنان سخت بود اما خوشبختانه هیچ آسیبی شامل ملی پوشان المپیکی نشد. همه به خوبی رعایت کردند؛ به ویژه در 6 ماه گذشته و تیم ها و ورزشکاران آمادگی لازم را به دست آوردند.

وی تأکید کرد: برخی از تیم ها از جمله بسکتبال، والیبال، تیراندازی و سایر رشته ها در مسابقات مختلف و تورنمنت ها شرکت کردند و تقریباً آمادگی لازم را دارند. روز چهارشنبه همراه سلطانی فر و صالحی امیری از اردوهای کشتی و والیبال بازدید کردیم. گزارش ها نشان می دهد تیم های ما شرایط خوبی دارند.

سجادی درباره عدم حضور پریسا دنیافکریان بانوی وزنه بردار در المپیک توکیو گفت: سلامتی او در اولویت واقع شده است. به همین دلیل برای اطمینان از فدراسیون پزشکی درخواست کردیم علاوه بر نظر پزشک معالج، نظر متخصصان را در شورای پزشکی داشته باشیم که آنها اعلام کردند دنیافکریان نمی تواند وزنه سنگین بزند. در واقع او خودش فرصت حضور در المپیک را از دست داد.

وی ادامه داد: ایران 68 سهمیه به دست آورد که دو سهمیه بهمن عسگری و دنیافکریان از دست رفت تا با 66 ورزشکار در المپیک توکیو شرکت کنیم. در مورد بهمن عسگری باید بگویم سالها برای این ورزشکار جدا از مسائل مادی هزینه شد. او یکی از شانس های بالا برای کسب مدال کاراته بود اما این فرصت از دست رفت و او محروم شد.

سجادی درباره تعداد نفرات حاضر در المپیک توکیو گفت: اولین گروه از تیم روز 26 تیر تا 8 مرداد، راهی خواهد شد. طی 14 پرواز اعزام ها صورت خواهد گرفت. روز 4 مردادماه تعدادی به ایران باز می گردند. به دلیل شرایط کرونایی محدودیت هایی اعمال شده است. روز گذشته ژاپن اعلام کرد مسابقات مطلقاً بدون حضور تماشاگر برگزار می شود. هر رشته بلافاصله پس از خاتمه رقابتش بین 24 تا 48 ساعت فرصت دارد تا دهکده را ترک کند.

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو گفت: نرم افزارهایی روی تلفن همراه ورزشکاران و نفرات حاضر در مسابقات نصب خواهد شد و آنها رصد خواهند شد. اگر ورزشکاری از محدوده در نظر گرفته شده خارج شود، سریعاً گزارش آن ارسال می شود که از حباب خارج شده است و اگر این موضوع تکرار شود، جرایم بالایی در نظر گرفته می شود.

وی درباره تست PCR گفت: 72 ساعت قبل از اعزام و 24 ساعت پس از آن، تست PCR گرفته می شود. تیم های آزمایشگاهی در اردو مستقر است و به محض رسیدن به دهکده، مجدداً تست گرفته می شود. در سه روز ابتدایی از همه تست PCR گرفته خواهد شد و روزهای دیگر هم به طور تصادفی از ورزشکاران تست گرفته می شود. اگر نتیجه تستی مثبت باشد، فرد باید 15 روز در قرنطینه حضور داشته باشد.

سجادی درباره توجیه ورزشکاران ایرانی گفت: کارگاه هایی برای سرپرستان برگزار شد. تمام نکات به صورت مکتوب به آنها گفته شد. همچنین جلساتی تیم به تیم برگزار کردیم و تمام مسائل گفته شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1718

به "سجادی: جهانفکریان خودش فرصت حضور در المپیک را از دست داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سجادی: جهانفکریان خودش فرصت حضور در المپیک را از دست داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید