تور ارزان دبی: دو پیغام اخیر انصارالله یمن به امارات

به گزارش مجله نایس پاتوق، یک کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: حمله اخیر انصارالله یمن به بعضی از مکان های استراتژیک امارات دارای دو پیغام سیاسی و نظامی به این کشور است .

تور ارزان دبی: دو پیغام اخیر انصارالله یمن به امارات

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

مجتبی امانی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه حمله اخیر انصارالله به امارات که طی سالهای اخیر همراه با ائتلاف سعودی نقش عمده ای در محاصره و اشغال یمن داشته است، نشان داد که توانمندی های نظامی انصارالله نسبت به ابتدای وقوع این جنگ بسیار پیشرفت نموده و افزایش یافته است، اظهار کرد: این در حالی است که ائتلاف سعودی به رهبری عربستان در باتلاق یمن گرفتار شده و نمی داند که چگونه می تواند از این باتلاق با آسیب و هزینه کمتری خارج گردد .

وی با بیان اینکه در این ایام عربستان سعودی و ائتلاف همراهش در حمله به یمن به موفقیت و پیشرفت نوی دست پیدا ننموده اند، اضافه نمود: پس از حمله انصارالله به امارات، ائتلاف سعودی اقدام به انجام حملات نوی علیه مردم یمن کرد ولی واقعیت این است آنها از جمله اماراتی ها توقع چنین پیشرفت و حملاتی را از انصارالله نداشتند.

این دیپلمات پیشین کشورمان با بیان اینکه معادلات در یمن با توجه به تحولات نو به نفع انصارالله در حال پیشروی است، گفت : حملات انجام شده به یمن بعد از حمله انصارالله به امارات بیش از اینکه یک اقدام اماراتی برای پاسخگویی باشد و حتی یک اقدام مشترک، یک اقدام سعودی بود .

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه حمله اخیر به امارات هوشمندانه بود و دارای دو پیغام سیاسی و نظامی به این کشور بود ،اضافه نمود : در واقع انصارالله به امارات این پیغام را داد که اگر دخالت ها و حملات خود در یمن را کاهش دهد و نیروهای خود را از یمن بیرون ببرد ، انصارالله نیز از این به بعد حمله به عمق سرزمینی امارات را در دستور کار خود نخواهد داشت، آنها بعلاوه با این حمله قدرت دفاعی و نظامی خود را به رخ ائتلاف سعودی از جمله امارات کشاندند.

امانی بعلاوه اظهار کرد: بعد از گذشت 7 سال حمله سعودی و همپیمانانش به یمن در حال حاضر می بینیم که تحولات در این منطقه به نفع سعودی نیست و انصارالله این پیغام را به امارات داد که اگر راه خود را از سعودی در این زمینه جدا کند و از ادامه حملات در یمن کناره گیری کند می تواند در امان باشد و گرنه این شرایط ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1962

به "تور ارزان دبی: دو پیغام اخیر انصارالله یمن به امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان دبی: دو پیغام اخیر انصارالله یمن به امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید