دمپختک ماش، سالم و مقوی

به گزارش مجله نایس پاتوق، دمپخت ماش را می توانید با گوشت، مرغ و یا ماهیچه سرو کنید و هم، خالی و تنها نوش جان کنید. طرز تهیه دمپخت ماش که البته خیلی شبیه ماش پلو است.

دمپختک ماش، سالم و مقوی

اگر در پی یک وعده اصلی ساده و خوشمزه هستید، طرز تهیه دمپختک ماش را به شما پیشنهاد می کنیم. ماش سرشار از، فیبر، پروتئین و مواد مفید دیگر است که به دستگاه گوارش، پوکی استخوان و به طور کلی سلامتی بدن شما خیلی یاری می نماید. در این مطلب از خبرنگاران به آموزش دمپختک ماش پرداخته شده است.

طرز تهیه دمپخت ماش

مرحله اول:

ماش ها را در یک کاسه پر از آب بریزید و آن ها را به مدت 8 تا 10 ساعت خیس کنید. بعد از چند ساعت آن ها را آبکش نمایید. پیاز را به صورت نگینی خرد نموده و در کمی روغن تفت دهید تا سبک، نرم و شفاف گردد.

سپس زردچوبه را به پیاز اضافه کنید و حدود 30 ثانیه تفت دهید. ماش آبکشی شده را به پیاز اضافه نموده و کمی تفت دهید تا هم طعم پیاز و زردچوبه را به خود بگیرد و هم پوست آن هنگام پخت از آن جدا نگردد.

حدود یک پیمانه آب ولرم روی مواد بریزید و در قابلمه را ببندید. تا ماش حدود 15 دقیقه با شعله ملایم بپزد و نرم گردد. تا زمانی که آب داخل آن کاملا تبخیر گردد.

مرحله دوم

برنج را چند ساعت خیس کنید. سپس آن را به همراه 4 پیمانه آب و اندازه مشخص نمک به قابلمه اضافه کنید. ابتدا زیر شعله را زیاد کنید تا آب برنج تمام گردد. سپس زیر آن را کم نموده و با قرار دادن دم کنی به در قابلمه اجازه دهید برنج دم بکشد.

دمپختک ماش خوشمزه شما آماده شد، آن را در دیس مورد نظر سرو نموده و آن را به دلخواه تزیین کنید. چگونه از بوی سوختگی غذا جلوگیری کنیم را بخوانید تا غذای شما ته نگیرد.

نکات کلیدی طرز تهیه دمپخت ماش

  • می توانید از گوشت و مرغ برای تهیه این غذا بهره ببرید.
  • می توانید برای تزیین این غذا از خرما بدون هسته بهره ببرید. آن ها را در کمی روغن تفت دهید تا براق و لذیذ شوند. در صورت تمایل می توانید آن را به همراه نیمرو روی دمپخت ماش سرو کنید.
  • اگر می خواهید دمپخت ماش با گوشت چرخ نموده درست کنید، می توانید اندازهی گوشت را هنگام سرخ کردن پیاز به آن اضافه کنید و گوشت را نیز تفت دهید.
  • استفاده از زیره هنگام دم کشیدن برنج می تواند طعم خوشمزه دمپخت ماش را دو برابر کند.
  • می توانید دمی ماش را با ماهیچه، گوشت تکه ای، مرغ و حتی تن ماهی نیز سرو کنید.

پیشنهاد مطالعه : مطلب طرز تهیه مربای سیب گلاب را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2070

به "دمپختک ماش، سالم و مقوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمپختک ماش، سالم و مقوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید