خبرنگاران خبرهای کوتاه کرونایی 12 فروردین در گلستان

به گزارش مجله نایس پاتوق، گرگان - خبرنگاران - تعطیلی 70 درصد بازار گرگان، اختصاص بیمه بیکاری به صنوف فرهنگی و هنری آسیب دیده از کرونا در استان و برگزاری 2 جشنواره هنری به صورت مجازی از مهمترین خبرهای کرونایی امروز سه شنبه گلستان است.

خبرنگاران خبرهای کوتاه کرونایی 12 فروردین در گلستان

فرماندار گرگان با اشاره به اینکه اعمال سخت گیرانه مقررات طرح فاصله اجتماعی گفت: در حال حاضر 70 درصد بازارهای این شهرستان برای پیشگیری از کرونا تعطیل است.

محمد حمیدی با تاکید بر این که رعایت و عمل به نکات و هشدارهای بهداشتی باعث شده تا شاهد شیب نزولی مبتلایان به ویروس کرونا ر گرگان باشیم گفت: همچنین برای جلوگیری از شیوع و گسترش این ویروس، همه دهیاران مکلف شدند، امروز و فردا (سه شنبه و چهارشنبه) تمامی مسیرهای دسترسی به مناطق ییلاقی و گردشگری این شهرستان مسدود نموده و تنها به خودروهای ساکن روستاها اجازه ورود دهند.

**

رییس پلیس هدایت و رانندگی فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا و اجرای استانی طرح کاهش زنجیره انتقال این ویروس در استان گفت: برای پیشگیری از شیوع کرونا ورود تمامی خودروهای غیربومی به مرکز استان (گرگان) ممنوع بوده و افراد غیربومی ساکن در این شهر باید به وسیله کنارگذرها از شهر خارج شوند.

مرتضی فخری بیان داشت: شاغلین در مرکز استان که در شهرهای دیگر سکونت دارند، با ارائه کارت شناسایی اشتغال در گرگان مسئله ای برای ورود نخواهند داشت.

**

بهزاد هرمزی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب (آبفا) گلستان ضمن تاکید بر مصرف بهینه آب توسط مردم و صرفه جوئی در حد امکان، از اجرای طرح خوداظهاری شماره کنتور آب در این استان اطلاع داد و گفت: مشترکین و مدیران مجتمع های مسکونی شناسه قبض را به همراه رقم کنتور برای آنالیز میزان مصرف و صدور قبوض آب بهاء به شماره 1000100003030 ارسال نمایند.

**

معاون بهره برداری شرکت گاز گلستان از اجرای طرح توقف حضور کنتورخوان های این شرکت در منازل مردم استان اطلاع داد و گفت: شرکت گاز استان به وسیله پیامک، شماره های اشتراک و سریال را به مشترکین اعلام و مشترکین باید ضمن قرائت شماره کنتور و تطبیق آن با شماره اشتراک، عدد قسمت مشکی را برای ما پیامک نمایند.

بهروز موذنی گفت: مشترکین پس از دریافت پیامک عدد قرائت شده را به شماره سامانه 300071194 پیامک نمایند.

**

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: فعالین فرهنگی و هنری که با شیوع کرونا کسب و کارشان آسیب دیده و دارای حداقل 6 ماه سابقه بیمه هستند، می توانند با مراجعه به سایت Bimebikari.mcls.gov.ir، ضمن نام نویسی از دریافت حق بیمه بیکاری بهره مند شوند.

**

محمدمهدی سلمان زاده مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان از توزیع هزار بسته معیشتی در مناطق کم برخوردار شهرها و روستاهای مختلف استان اطلاع داد و گفت: به همت گروه های جهادی زنان 4 هزار ماسک و مواد ضدعفونی نماینده دست هم در قالب بسته های بهداشتی در اختیار نیازمندان قرار داده شد.

**

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری 2 جشنواره هنری استانی نمایش نوروزخانه و نوازندگی به صورت مجازی برای در خانه ماندن مردم و غنی سازی اوقات فراغت اطلاع داد و گفت: جشنواره نمایش نوروزخانه در 2 قسمت استندآپ کمدی و نمایش عروسکی برگزار می گردد که علاقمندان برای شرکت در این جشنواره باید از نمایش های خود در مدت سه تا پنج دقیقه فیلم تهیه و برای جشنواره ارسال نمایند.

رمضان یازرلو گفت: در قسمت نوازندگی هم هنرمندان جوان می توانند آثار تولیدی خود را در سه بخش سازهای سنتی، کلاسیک و بومی محلی به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

**

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: این نهاد در سومین مرحله 10 هزار بسته اقلام بهداشتی به ارزش 3 میلیارد ریال بین مددجویان تحت پوشش خود توزیع کرد.

عیسی بابایی گفت: در گام نخست مبلغ 10 میلیارد ریال و در مرحله دوم به حساب 10 هزار خانوار تحت حمایت با اولویت بیماران خاص و صعب العلاج، سالمندان زمین گیر، زنان باردار و شیرده و سایر مددجویان دارای اولویت در معرض ابتلا با سرانه هر یک میلیون ریال به هر خانواده، اعتبار اختصاص داده شد.

براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی گلستان تا به امروز 180 نفر در این استان به علت ابتدا به کرونا جان باختند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 893

به "خبرنگاران خبرهای کوتاه کرونایی 12 فروردین در گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خبرهای کوتاه کرونایی 12 فروردین در گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید