حذف معافیت های مالیاتی بخش کشاورزی، انگیزه سرمایه گذاری را از بین می برد

به گزارش مجله نایس پاتوق، رئیس اتاق بجنورد با تأکید بر لزوم تعامل و همکاری بیشتر دستگاه های دولتی با بخش خصوصی، گفت: تحریم ها و شیوع ویروس کرونا باعث شده تا بخش خصوصی اعم از تولیدنماینده، صادرنماینده و واردنماینده در شرایط بسیار سختی قرار گیرند بنابراین احتیاج است دولت، بخش خصوصی را به عنوان سربازان خط مقدم حمایت و همراهی نمایند.

حذف معافیت های مالیاتی بخش کشاورزی، انگیزه سرمایه گذاری را از بین می برد

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

سعید پورآبادی در جلسه شورای گفت وگوی استان خراسان شمالی به مصوبات جلسه قبل اشاره نمود و با انتقاد از پیش نویس لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم درآمد مشمول مالیات سالانه اشخاص حاصل از فعالیت کشاورز، اضافه کرد: با توجه به عدم زیرساخت مناسب در حوزه کشاورزی تصویب و اجرای این لایحه مسائل فراوانی در ساختار صنعت کشاورزی به دنبال خواهد داشت.

او گفت: حذف معافیت مالیات بخش کشاورزی باعث از بین رفتن انگیزه سرمایه گذاران برای ورود به این حوزه خواهد شد.

پورآبادی اضافه کرد: زیرا هم اکنون کشاورزان به دلیل نابسامانی بازار فروش محصولات، نامناسب بودن قیمت خرید تضمینی محصولات استراتژیک، سود پایین سایر محصولات فراوریی به دلیل هزینه های بالای فراوری باعث شده ادامه کار در بخش کشاورزی کاهش یابد.

او ادامه داد: طبق ماده 81 قانون مالیات های مستقیم فعالیت های کشاورزی، دام پروری و دامداری، پرورش ماهی، زنبورعسل، باغداری، پرورش طیور ماهیگیری، نوغان داری، احیای مراتع و... معاف از مالیات مستقیم بر درآمد است.

رئیس اتاق بجنورد همچنین در رابطه با دستور جلسه آنالیز تهیه شیوه نامه ابلاغ واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی با انتقاد بر عدم اجرای شیوه نامه ها و آیین نامه های طرح نیمه تمام به بخش خصوصی اظهار کرد: در این شیوه نامه ها اکثراً در بحث واگذاری زمین به بخش خصوصی مشکل دارند حال چگونه با این مسائل سرمایه گذار ورود پیدا کند.

او بر اهمیت اطلاع رسانی دقیق اعلام واگذاری پروژه های نیمه تمام توسط دستگاه های دولتی در جراید استان گفت: در این زمینه دستگاه های دولتی باید پروژه هایی که قابلیت واگذاری دارند در قالب فراخوان اطلاع رسانی نمایند و بخش خصوصی را هم آگاه نمایند.

پورآبادی به فعال بودن کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی اشاره نمود و خطاب به مدیران گفت: واگذاری طرح ها به سرمایه گذاران بایستی در کمیسیون های تخصصی اتاق آنالیز و اظهارنظر گردد.

در ادامه، معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان شمالی گفت: بخش خصوصی عامل مؤثر در فراوری ثروت و اشتغال است، بنابراین بخش دولتی باید به عنوان پشتیبان بخش خصوصی را حمایت کند.

قنبری اضافه کرد: فراوری ثروت در هر کشوری توسط بخش خصوصی محقق می گردد و ثروت در هر کشوری باعث کاهش معضل بیکاری می گردد.

او در ادامه به 35 پروژه نیمه تمام استان اشاره نمود و خطاب به مدیران دولتی گفت: این تعداد پروژه باید به بخش خصوصی واگذار گردد و در این زمینه بایستی اطلاع رسانی درست و دقیقی انجام گردد چراکه بخش خصوصی است می تواند بر رونق مالی استان یاری کند.

قنبری متذکر شد: در این زمینه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دستگاه های اجرایی موظف هستند تا این پروژه های نیمه تمام را با واگذاری به بخش خصوصی و اطلاع رسانی به خاتمه برسانند.

او به شرایط مطلوب بازار و قیمت کالاهای اساسی در روزهای اخیر اشاره نمود و گفت: در بخش قیمت کالاهای اساسی از جمله مرغ، نان، شکر و ...با همت دستگاه های اجرایی و نظارتی کنترل خوبی را شاهد بودیم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1275

به "حذف معافیت های مالیاتی بخش کشاورزی، انگیزه سرمایه گذاری را از بین می برد" امتیاز دهید

1 کاربر به "حذف معافیت های مالیاتی بخش کشاورزی، انگیزه سرمایه گذاری را از بین می برد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف معافیت های مالیاتی بخش کشاورزی، انگیزه سرمایه گذاری را از بین می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید