آمریکا 5 کشور دیگر را از تحریم نفتی ایران معاف می نماید

به گزارش مجله نایس پاتوق، خبرنگاران : منابع مطلع آمریکایی اعلام کردند دولت آمریکا مشتریان نفت ایران مثل هند، کره جنوبی، ترکیه، چین و سنگاپور را برای یک دوره شش ماهه دیگر از تحریم نفتی ایران معاف خواهد نمود.

آمریکا 5 کشور دیگر را از تحریم نفتی ایران معاف می نماید

به گزارش خبرنگاران رویترز به نقل از منابع مطلع آمریکایی اعلام نمود دولت آمریکا محتمل است معافیت کشورهای هند، کره جنوبی، ترکیه و کشورهای دیگر را از تحریم نفتی ایران برای شش ماه دیگر تمدید کند.

آمریکا در 11 ژوئن بعضی از مشتریان نفت ایران مثل تایوان و آفریقای جنوبی را را از قانون تحریم نفتی خود علیه این کشور معاف کرد. بر اساس این قانون کشورهایی که واردات نفت از ایران را کاهش دهند مشمول این معافیت خواهند شد که به مدت شش ماه خواهد بود. در واقع قانون تحریم نفتی ایران صادرات نفت این کشور را به طور مستقیم هدف قرار نداده است بلکه بر اساس این قانون بانک هایی که در زمینه خرید و فروش نفت ایران فعالیت نمایند از دسترسی به نظام بانکی آمریکا محروم خواهند شد. این قانون سیاست کاهش تدریجی دنیا به وابستگی به نفت ایران را دنبال می نماید و دست دولت آمریکا را باز گذاشته است تا با توجه به شرایط سیاسی و وضعیت بازار نفت تصمیم گیری کند به طوری که حتی اگر کشوری واردات نفت از ایران را کاهش ندهد نیز اگر منافع امنیتی و ملی آمریکا ایجاب کند دولت آمریکا اجازه تمدید معافیت این کشور را از تحریم نفتی ایران دارد.

بر اساس این گزارش معافیت چین و سنگاپور 25 دسامبر انتها می یابد. انتظار می رود این کشورها نیز از معافیت آمریکا برخوردار شوند. انتظار می رود معافیت این کشورها نیز در امروز، آدینه اعلام گردد. یک منبع مطلع در دولت آمریکا گفت: در قانون تحریم ایران هیچ بندی وجود ندارد که بگوید دولت آمریکا باید منتظر بماند تا دوره معافیت گذشته چین تمام گردد و سپس معافیت این کشور تمدید گردد.

معافیت ژاپن و 10 کشور عضو اتحادیه اروپا از تحریم نفتی ایران در ماه سپتامبر تمدید شد.

بر اساس پیش بینی رویترز صادرات نفت ایران در ماه دسامبر حدود 25 درصد کاهش خواهد یافت و به کمترین رقم از زمان وضع تحریم ها علیه این کشور خواهد رسید. صادرات نفت ایران از ماه جولای و به دنبال اجرای تحریم نفتی غرب علیه این کشور با کاهش روبرو شد اما در ماه های بعد با افت و خیز همراه بوده است. یک فعال بازار نفت مدعی شد صادرات نفت ایران در ماه دسامبر به 834 هزار بشکه در روز می رسد که نسبت به ماه قبل 174 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داشت. در صورت تحقق این پیش بینی متوسط صادرات نفت ایران به آسیا در امسال میلادی به 1.06 میلیون بشکه در روز خواهد رسید که این رقم نسبت به سال قبل حدود یک چهارم کاهش خواهد داشت.

در ماه های ژانویه تا اکتبر امسال صادرات نفت ایران به هند با رشد 7 درصدی روبرو شده و به 328 هزار بشکه در روز رسیده است. اما صادرات نفت ایران به چین در همین مدت 22 درصد کاهش یافته و به 426 هزار بشکه در روز رسیده است و کره جنوبی نیز واردات نفت از ایران را در این مدت 39 درصد کاهش داده و به 148 هزار بشکه در روز رسانده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 276

به "آمریکا 5 کشور دیگر را از تحریم نفتی ایران معاف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 5 کشور دیگر را از تحریم نفتی ایران معاف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید