جریمه سنگین در انتظار استخراج کنندگان ارز مجازی خانگی

به گزارش مجله نایس پاتوق، سخنگوی صنعت برق گفت: استخراج نمایندگان ارز مجازی که از برق خانگی استفاده نمایند درصورت شناسایی باید جریمه سنگینی پرداخت نمایند.

جریمه سنگین در انتظار استخراج کنندگان ارز مجازی خانگی

به گزارش خبرنگاران، مصطفی رجبی مشهدی در مصاحبه با ایرنا اضافه نمود: استخراج نمایندگان خانگی ارزهای مجازی به دلیل خسارتی که به شبکه برق وارد می نمایند علاوه بر پرداخت جریمه بایدخسارات وارده به شبکه را هم پرداخت نمایند.

وی ادامه داد: سال جاری تامین برق با دو مسئله کاهش فراوری نیروگاه های برق آبی به دلیل کاهش بارش ها و استخراج خانگی ارزهای مجازی درگیر است.

سخنگوی صنعت برق اعلام کرد: کوشش می گردد با جایگزینی نیروگاه های حرارتی و سایر روش ها، کمبود فراوری برق نیروگاه های برق آبی جبران گردد.

رجبی مشهدی گفت: استخراج نمایندگان غیرمجاز خانگی رمزارزها به دلیل خسارتی که به شبکه برق و ترانس های محلی وارد می نمایندتامین برق را با مشکل همراه می نمایند.

وی ادامه داد: ادامه فعالیت این استخراج نمایندگان به طور قطع کار برق رسانی را با مسائل بیشتری روبرو خواهد نمود و به دلیل خسارتی که وارد می نمایند احتمال خاموشی وجود دارد.

معاون برنامه ریزی مالی شرکت مدیریت فراوری، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اضافه نمود: پیش بینی می گردد که حدود 1500 مگاوات ظرفیت استخراج نمایندگان رمزارز در کشور باشد که یک هزار و 200 مگاوات اینها غیرمجاز هستند.

رجبی مشهدی بابیان اینکه شناسایی این نوع استخراج نمایندگان به دلیل تعداد زیاد مشترکان برق خانگی کمی زمان بر است گفت: فعالیت اینها همچنین شبکه فوق توزیع را درگیر مشکل می نماید.

وی ادامه داد: اگر این نوع استخراج نمایندگان ارز مجازی شناسایی شوند علاوه بر اخذ جریمه و دریافت خسارتی که به شبکه وارد نموده اند به مراجع قضایی برای برخوردهای شدیدتر معرفی خواهند شد.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان ساخت: توصیه می گردد این نوع استخراج نمایندگان رمز ارز برای جلوگیری از بروزخاموشی دستگاه های خود را خاموش نمایند.

رجبی مشهدی گفت: بهتر است این نوع استخراج نمایندگان به مرکزهای مجاز استخراج رمز ارز مراجعه یا برای دریافت مجوز اقدام نمایند.

وزیر نیرو آخرین ویرایش مقررات تامین برق مراکز استخراج رمز ارز را در روزهای اخیرابلاغ کرد. براساس این ابلاغیه، تامین برق مرکز استخراج رمزارزها به چهار روش امکان پذیر است که انتخاب آن به عهده متقاضی است.

براساس این ابلاغیه، تامین برق به وسیله سرمایه گذاری در طرح های بهینه سازی مصرف برق، تامین برق به وسیله نیروگاه های تجدیدپذیر (اعم از موجود و جدید)، اتصال به شبکه و خرید انرژی از شرکت برق یا نصب و بهره برداری از مولدهای حرارتی، چهار روش تعریف شده ای است که متقاضیان می توانند برای تامین برق مراکز خود یکی از آنها را انتخاب نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1607

به "جریمه سنگین در انتظار استخراج کنندگان ارز مجازی خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه سنگین در انتظار استخراج کنندگان ارز مجازی خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید