ثبت نام وام یک میلیونی با پیامک

به گزارش مجله نایس پاتوق، خانوارهایی که متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی عبور از کرونا هستند باید منتظر دریافت پیامک از وزارت ارتباطات بمانند و در پاسخ به این پیامک کد ملی سرپرست خانوار را برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال نمایند.

ثبت نام وام یک میلیونی با پیامک

خبرنگاران - احمد میرخدائی: خانوارهایی که متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی عبور از کرونا هستند باید منتظر دریافت پیامک از وزارت ارتباطات بمانند و در پاسخ به این پیامک کد ملی سرپرست خانوار را برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال نمایند. متولیان امر می گویند این پیامک برای همه خطوطی تلفن همراه که به نام سرپرستان خانوار باشد ارسال می گردد و پاسخ دادن به آن به منزله ثبت نام وام و پذیرش شرایط دریافت و تسویه آن خواهد بود.

با تصمیم جدید هیات اقتصادی دولت مقرر شد وام یک میلیون تومانی خانوارهای یارانه بگیر به صورت قرض الحسنه و با نرخ کارمزد 4 درصد به 23 میلیون خانوار یارانه بگیرد پرداخت گردد. البته نهایی شدن این مصوبه احتیاجمند تصمیم ستاد مقابله با کرونا در یکشنبه آینده است اما با توجه به اینکه بار اقتصادی حذف بهره 8 درصدی 23 هزار میلیارد تومان را دولت پذیرفته، این ستاد منعی برای پرداخت این تسهیلات نخواهد داشت

  • ارسال پیامک از نیمه شب چهارشنبه

پیش ازاین گفته شده بود متقاضیان دریافت این وام باید در سامانه ای که برای این کار ایجاد می گردد ثبت نام نمایند اما حالا طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خانوارهای یارانه بگیر، برای استفاده از این تسهیلات بانکی باید تقاضای خود را فقط با پاسخ به پیامک هایی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سر شماره v.refah ارسال می نماید، ثبت نمایند.

در متن اطلاعیه این وزارتخانه آمده است: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ساعت 22 روز چهارشنبه 27 فروردین به همه سرپرستان خانوارهای دریافت نماینده یارانه، پیامک ارسال خواهد نمود و خانوارهای متقاضی باید با در نظر دریافت شرایط مندرج در این اطلاعیه، کد ملی سرپرست خانوار را حداکثر تا روز یکشنبه 31 فروردین 99 به وسیله تلفن همراهی که به نام سرپرست خانوار است به شماره 6369 پیامک نمایند.

  • 4 نکته مهم

طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در جریان ثبت نام وام یک میلیون تومانی عبور از کرونا، توجه متقاضیان به این 4 نکته لازم است:

1- مبلغ تسهیلات برای هر خانوار یک میلیون تومان به صورت قرض الحسنه (با کارمزد 4 درصد) و تعداد اقساط 30 ماه متوالی خواهد بود.

2- اقساط ماهانه برای هر خانوار مبلغ 35 هزار تومان است که از یارانه تیرماه امسال به بعد کسر خواهد شد.

3- گیرندگان تسهیلات، نباید حساب بانکی یارانه خود را تا انتهای بازپرداخت اقساط، تغییر دهند.

4- درخواست نماینده تسهیلات با ارسال پیامک به سازمان هدفمندسازی یارانه ها، وکالت بلاعزل می دهد که بازپرداخت تسهیلات فوق را ماهانه از محل یارانه نقدی خود به نظام بانکی پرداخت کند و این وکالت در حکم سند رسمی است و قابل اعتراض و ابطال در محاکم قضائی نیست.

  • نگران ارسال پیامک نباشید

حسین میرزایی، سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا درباره جزئیات وام یک میلیون تومانی دولت می گوید: مردم ابتدا صبر نمایند تا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سر شماره v.refah پیامک دریافت نمایند و سپس با سیم کارتی که به اسم سرپرست خانوار است، کد ملی سرپرست خانوار را به شماره 6369 پیامک نمایند.

به گفته او این پیامک حتی برای افرادی که پیامک های تبلیغاتی خود را بسته باشند نیز ارسال می گردد و حتی اگر 10 سیم کارت به اسم سرپرست خانوار باشد برای تمام 10 سیم کارت پیامک ارسال خواهد شد، ازاین رو، سرپرستان خانوار تا زمانی که پیامک دریافت نکرده اند احتیاج به هیچ اقدامی نیست. او همچنین می گوید: وام یک میلیون تومانی، پول نقد است و امکان برداشت آن از کارت عابر بانک وجود دارد.

همچنین محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه وبودجه دیروز در حاشیه هفتمین جلسه ستاد راهبری جهش فراوری در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: تا این وام تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان در حساب متقاضیان کارسازی می گردد و اقساط آن به مبلغ 35 هزار تومان از یارانه نقدی تیرماه به بعد برداشت می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 936

به "ثبت نام وام یک میلیونی با پیامک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام وام یک میلیونی با پیامک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید