توقف فروش نوعی داروی معده در آمریکا

به گزارش مجله نایس پاتوق، شرکت داروسازی CVS در آمریکا از توقف فروش نوعی داروی معده به دلیل احتمال سرطان زا بودن آن خبر داد.

توقف فروش نوعی داروی معده در آمریکا

به گزارش ایسنا به نقل از بی بی سی، شرکت تولید کننده دارویی CVS آخرین شرکت دارویی است که فروش داروی معده رانیتیدین با نام تجاری زانتاک را به دلیل ارتباط آن با خطر ابتلا به سرطان متوقف کرد.

احتمال وجود ناخالصی در این نوع داروی معده موجب نگرانی در مورد مضرات این دارو در چند کشور دیگر نیز شده است. کانادا و فرانسه از دیگر کشورهایی هستند که اقدام به جمع آوری داروی رانیتیدین کرده اند. همچنین آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا در حال بررسی بیشتر احتمال سرطان زا بودن این دارو هستند.

پزشکان در این باره اظهار داشتند که تهدید آنی متوجه بیماران نیست اما آنان می توانند با پزشک خود در مورد جایگزین های رانیتیدین مشورت کنند.

اواسط ماه جاری میلادی سازمان غذا و داروی آمریکا و آژانس دارویی اروپا در مورد لزوم بررسی وجود ترکیب سرطان زای N-nitrosodimethylamine در داروی رانیتیدین تاکید کردند.

طبق اعلام آژانس دارویی اروپا این ترکیب در آب و مواد غذایی همچون گوشت، محصولات لبنی و سبزیجات وجود دارد اما سطح پایین آن آسیب زننده نیست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 439

به "توقف فروش نوعی داروی معده در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف فروش نوعی داروی معده در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید