تمهیدات لازم برای وام مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی اعلام شد

به گزارش مجله نایس پاتوق، سرپرست معاونت امور دانشجویان صندوق رفاه گفت: صندوق رفاه برای وام مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور تمهیداتی را در نظر گرفته است.

تمهیدات لازم برای وام مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی اعلام شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، حاج جباری، سرپرست معاونت امور دانشجویان صندوق رفاه در خصوص وام مازاد هزینه تحصیلی دانشجویانِ تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشورگفت: در راستای اجرای بند ج تبصره 9 قانون بودجه کل کشور در خصوص پرداخت مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش نهاد ها و سازمان مذکور، این وام از طرف صندوق با اسم وام شهریه پرداخت می گردد، صندوق رفاه برای اجرای این تکلیف در سال 1400-1399 با مسئولین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی مکاتباتی را انجام داده و شیوه نامه ای برای فرایند اجرا تدوین کرده است که به وسیله کمیته امداد امام خمینی (ره) به تمامی مراکز استانی این نهاد حمایتی ابلاغ شده است.

وی اضافه نمود: در این شیوه نامه شرایطی از جمله تضمین بازگشت مبالغ وام دانشجویان جامعه هدفِ نهادِ مذکور به صورت جمعی به وسیله آن نهاد صورت می پذیرد که احتیاج به ضامن فردی نمی باشد و بازپرداخت وام مذکور پس از فراغت از تحصیل و پس از اشتغال پیش بینی شده است.برای سال تحصیلی پیش رو هم این وام در دستور کار صندوق رفاه قرار گرفته است و قابل پرداخت می باشد.

حاج جباری در خصوص طرح ارتقاء خوابگاه ها و آشپزخانه ها و سالن های غذاخوری دانشجویی گفت: در امسال با توجه به تعطیلی خوابگاه ها و آشپزخانه ها در فصل تابستان به منظور بازسازی و بهسازی و بازسازی فضای کالبدی خوابگاه ها و تجهیزات آشپزخانه ها، صندق رفاه برنامه ریزی لازم جهت اجرای این طرح را در نظر دارد.

سرپرست معاونت امور دانشجویان صندوق اضافه نمود: خوشبختانه تعداد خوابگاه های با رتبه 5 درطرح ارتقاء سال 1400 به رتبه های 2 و 3 کاهش یافته اند و این نویدِ بهبودِ فضا های خوابگاهی برای دانشجویان ساکن در خوابگاه خواهد بود. بر همین اساس تعداد زیادی از دانشگاه ها با اعلام آمادگی جهت شرکت در طرح مذکور صندوق را بر آن داشته تا با تشکیل کمیته تخصصی احتیاج های دانشگاه ها را به روش های مختلف مورد آنالیز و ارزیابی قرار دهد و تا 20 هزار ظرفیت خوابگاهی را با یاری دانشگاه ها و خیرین نیک اندیش به انتها برساند.

وی خاطرنشان ساخت: امیدواریم طی ده روز آینده بتوانیم به جمع بندی خوبی در این زمینه برسیم.

پحاج جباری در خصوص تمدید مهلت ثبت وام های دانشجویی بیان داشت: مهلت ثبت وام های دانشجویی که به وسیله خود صندوق پرداخت می گردد تا 25 خرداد ماه تمدید شده است و دانشجویان متقاضی وام های دانشجویی می توانند تا 25 خرداد ماه برای دریافت وام ثبت نام کنند. وام های دانشجویی شامل وام تحصیلی، ضروری، ویژه دکتری، مسکن متاهلی و شهریه است که دانشجویان می بایست طبق روال در سامانه صندوق رفاه درخواست خود را تا زمان اعلام شده ثبت کنند. وام هایی که به وسیله بانک ها پرداخت می گردد هم، دانشجویان تا تیرماه فرصت برای ثبت وام دارند.

حاج جباری در خصوص افزایش سقف وام ها اسم کرد: افزایش سقف وام ها جزو برنامه های صندوق در سال 1400 می باشد و بر اساس مصوبه هیات امناء محترم صندوق صورت می پذیرد؛ و همانطورکه اطلاع رسانی در رسانه ها کردیم امسال وام ویژه دکتری هم از ماهانه 700 هزار تومان به یک میلیون تومان در ماه افزایش یافت که به صورت شش ماهه به دانشجویان واجد شرایط پرداخت می گردد.

سرپرست معاونت امور دانشجویان صندوق رفاه با توجه به شرایط مالی، اجتماعی و تداوم شیوع بیماری کرونا توضیح داد: صندوق رفاه دانشجویان از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کنار دانشجویان بوده و تمهیداتی برای رفاه حال این عزیزان اندیشیده که می توان به همکاری در خصوص اجاره بهای خوابگاه های دانشجویی و تقویت وام های دانشجویی و افزایش مبالغ وام های دانشجویی که بعضی تا دو سه برابر رشد داشتند و هدفمند کردن آن ها اشاره کرد.

گفتنی است، بعلاوه صندوق رفاه برای کرونا، وام موارد خاص را پیش بینی نمود که با تشخیص معاون دانشجویی دانشگاه به دانشجو تعلق می گیرد و بعلاوه وامی برای دانشجویانی که خودشان و خانواده شان مبتلا به بیماری خاص هستند هم در نظر گرفته شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1690

به "تمهیدات لازم برای وام مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمهیدات لازم برای وام مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید