کوشش مسئولان برای رفع کردن مشکل کاتتر بیماران دیالیزی آذربایجان شرقی

به گزارش مجله نایس پاتوق، مسئول واحد بیماری های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با توجه به این که بیماران دیالیزی برخی جراحان خاص را برای جاسازی کاتتر، ترجیح می دهند، بیمارستان امام رضا(ع) موظف به تأمین کاتتر و انجام عمل برای جاسازی کاتتر بیماران دیالیزی است.

کوشش مسئولان برای رفع کردن مشکل کاتتر بیماران دیالیزی آذربایجان شرقی

دکتر مسعود جمشیدی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این مطلب اظهار کرد: گرانی داروها به بیمه ها ارتباط داشته و در صورت تمایل به خرید داروی خارجی، باید مابه التفاوت آن پرداخت گردد. برخی بیماران ترویج می دهند با وجود داروی مشابه ایرانی که امتحانش را پس داده است، داروی خارجی، مصرف نمایند، از این رو بیمار مجبور به پرداخت آن بخشی از هزینه است که بیمه پوشش نمی دهد، اما تقریباً 100 درصد داروهای ایرانی، تحت پوشش بیمه هستند.

دکتر حجت پورفتحی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این باره اظهار کرد: با جدیت به دنبال رفع کردن مشکل کمبود کاتتر در کم ترین زمان ممکن و تأمین آن برای بیماران دیالیزی هستیم.

بیماران دیالیزی آذربایجان شرقی حدود دو ماه است که با مشکل کمبود کاتتر روبرو هستند. کاتتر یک لوله پلاستیکی نرم بوده که از طریق پوست به یک رگ مرکزی در ناحیه گردن یا کشاله ران متصل گردیده و خون را جهت دیالیز وارد دستگاه همودیالیز نموده و پس از دیالیز به بدن بازمی گرداند. افزایش قیمت کاتاتر پس از نوسانات ارزی و کمبود آن در فروشگاه های تجهیزات پزشکی در آذربایجان شرقی، بیماران دیالیزی را با چالش های بسیاری روبه رو نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 55

به "کوشش مسئولان برای رفع کردن مشکل کاتتر بیماران دیالیزی آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش مسئولان برای رفع کردن مشکل کاتتر بیماران دیالیزی آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید