تعطیلی واحدهای اقامتی مشهد تا 13 بهمن ادامه دارد

به گزارش مجله نایس پاتوق، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های واصله، تعطیلی واحدهای اقامتی مشهد تا 13 بهمن ادامه دارد.

تعطیلی واحدهای اقامتی مشهد تا 13 بهمن ادامه دارد

حسین امیرکلالی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد در مورد تعطیلی مراکز اقامتی مشهد به دلیل کاهش مصرف گاز اظهار کرد: با همکاری بخش خصوصی تصمیم گرفته شد که بعضی از واحدهای اقامتی با توجه به برودت هوا و کاهش مصرف سوخت تعطیل گردد.

وی اضافه نمود: بسیاری از مسافران نیز به دلیل تبلیغاتی که برای عدم سفر به مشهد اجرا شده بود، رزرو مراکز اقامتی را کنسل کردند. در حال حاضر نیز در زمان پیک حضور مسافران نیستیم و همین موضوع مدیریت واحدهای اقامتی را آسان نموده است.

امیرکلالی مطرح کرد: در حال حاضر ضریب اشغال واحدهای اقامتی بسیار پایین است و با مدیریت جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی مسافران به دیگر هتل ها منتقل و بعضی از مراکز اقامتی نیز تعطیل شدند تا مصرف گاز کاهش یابد.

وی ادامه داد: از سویی با تعطیلی استخرها، تالارها و کاهش تعداد رستوران های هتل های بزرگ در مصرف گاز شهر صرفه جویی شد. اقامت مسافران در واحدهای اقامتی طوری سامان یافت که از تمام ظرفیت یک طبقه استفاده و طبقات خالی از مدار سیستم های گرمایشی خارج گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد گفت: در جلسات برنامه ریزی تصمیم گرفته شد سوخت جایگزین به مراکز اقامتی که امکان استفاده از سوخت دیگری را دارند، اختصاص یابد. در حال حاضر چند هتل بزرگ مشهد با هماهنگی فرمانداری مشهد از گازوئیل به عنوان سوخت جایگزین استفاده می نمایند.

وی توضیح داد: طبق پیش بینی های ستاد بحران انرژی استان، در میان اصناف مراکز اقامتی در اولویت گازرسانی و تخصیص سوخت جایگزین نهاده شد. وظیفه اعلام سوخت جایگزین مورد احتیاج و سهمیه بندی ها به رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی سپرده شد و پس از اعلام مقدار احتیاج، سوخت جایگزین مزبور نیز تخصیص یافت.

امیرکلالی با اشاره به همکاری بخش خصوصی با بخش دولتی برای کاهش مصرف انرژی بیان نمود: در تابستان که با مشکل کمبود برق روبرو بودیم، هتل های بزرگ با استفاده از ژنراتور فراوری برق که با گازوئیل کار می نماید، برق مورد احتیاج خود را تامین کردند و از مدار برق شهری خارج شدند. در این فصل نیز بخش خصوصی برای کاهش هزینه ها با ستاد بحران همکاری می نماید.

امیرکلالی افزود: بعلاوه تعدادی از مسافران که هفته گذشته به دلیل برودت هوا پیروز به انجام سفر خود نشده بودند، به صورت رایگان در هتل های مشهد ساکن شده و از آنها پذیرایی شد. غذای این مسافران را نیز آستان قدس رضوی تامین کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2167

به "تعطیلی واحدهای اقامتی مشهد تا 13 بهمن ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی واحدهای اقامتی مشهد تا 13 بهمن ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید