تصویب واردات خودروهایی با عمر کمتر از 5 سال

به گزارش مجله نایس پاتوق، یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 گفت: کمیسیون تلفیق تصویب کرد که وزارت صمت در سال آینده انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس، ون و سواری مورد احتیاج را وفق قوانین و مقررات موجود در مورد واردات خودروهای با عمر کمتر از 5 سال ثبت سفارش کند.

تصویب واردات خودروهایی با عمر کمتر از 5 سال

حجت الله فیروزی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق گفت: امروز کمیسیون تلفیق پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن برای الحاق به تبصره 7 لایحه بودجه را تصویب کرد.

وی توضیح داد: این مصوبه به تنظیم گری در بازار خودرو و با هدف تنظیم عرضه و تقاضا و کاهش قیمت خودرو در کشور مطرح شده که به موجب آن واردات انواع خودرو های سبک و سنگین با عمر تا 5 سال سن فراوری به کشور آزاد می گردد.

کننده فسا در مجلس شورای اسلامی گفت که بنده به همراه تعدادی از کنندگان مجلس شورای اسلامی از ماه ها قبل به منظور تنظیم گری در بازار خودرو و جلوگیری از سوداگری در این بازار پیشنهاد واردات انواع خودروهای دست دوم را پیگیری می کردیم.

وی اضافه نمود: بسیاری از کشورها از جمله کشورهای آلمان و آمریکا که دارای ظرفیت بالا در فراوری انواع خودروهای شاخص در جهان هستند، به منظور مدیریت بازار خودرو و مالی کردن آن مبادرت به واردات خودروهای دست دوم می کنند.

متن مصوبه کمیسیون تلفیق به توضیح زیر است:

به منظور توسعه حمل و نقل عمومی، تنظیم بازار، کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا و سوانح جاده ای به وزارت صمت اجازه داده می گردد با تایید و تشخیص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای (کاربری بین شهری) و سازمان شهرداری ها و دهیاری کشور (کاربری شهری)، انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس، ون و سواری مورد احتیاج را وفق قوانین و مقررات موجود در مورد واردات خودروهای با عمر کمتر از 5 سال ثبت سفارش کنند. آیین نامه نحوه اجرای این بند به وسیله وزارتخانه های صمت، راه و شهرسازی، کشور، امور مالی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر لزوم تامین قطعات و خدمات پس از فروش و معاینه فنی تهیه می گردد و حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیئت وزیران می رسد.

منبع: فرارو
انتشار: 20 بهمن 1401 بروزرسانی: 20 بهمن 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2175

به "تصویب واردات خودروهایی با عمر کمتر از 5 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب واردات خودروهایی با عمر کمتر از 5 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید