تجهیزات مورد احتیاج نیروگاهها فراوری شد

به گزارش مجله نایس پاتوق، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، ژنراتورها بخش جدایی ناپذیر از صنعت نیروگاهی کشور هستند و فراوری این قطعات نیازمند گرد هم آمدن مجموعه ای متخصص با دانش فنی بالا است.

تجهیزات مورد احتیاج نیروگاهها فراوری شد

حال یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه فراوری محصولات ماشین های الکتریکی و کلیه قطعات مکانیکی احتیاج صنعت کشور به این تجهیزات را تأمین نموده است.

محمد علی طاهری پور مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به ارائه خدمات فنی، مهندسی و ساخت ماشین های الکتریکی گفت: این شرکت دانش بنیان با بهره گیری از توانمندی 250 نیروی انسانی متخصص، توانسته است احتیاج صنایع کشور را با محصولات ساخت داخل و بدون وابستگی به نمونه وارداتی رفع کند.

فراوری تجهیزات متنوع نیروگاهی

این فعال فناور با اشاره به ساخت موتورهای سانتریفیوژ، انواع موتورهای ولثاژ ثابت و ژنراتورهای نیروگاهی در این مجموعه دانش بنیان اضافه نمود: این مجموعه تا کنون با بخش قابل توجهی از صنایع کشور از نیروگاهی و پالایشگاهی و پتروشیمی همکاری داشته است به طوری که احتیاجهای بیش از 610 کارفرما در داخل کشور با فراوریات این شرکت دانش بنیان تأمین شده است.

طاهری پور از انجام تمامی فرآیند فراوری از طراحی تا ساخت توسط توربوژنراتور گفت و ادامه داد: فرآیند طراحی، فراوری و ساخت تمام قطعات و فراوریات موتورهای الکتریکی، ژنراتورها، روتورها و موتورهای الکتریکی و همچنین ژنراتورهای نیروگاهی توسط فناوران این شرکت و در داخل کشور انجام می گردد.

این فعال فناور، فراوری موتورهای جریان مستقیم تا ظرفیت 6 هزار اسب بخار را یکی از توانمندی های فناورانه توربوژنراتور اعلام کرد و اضافه نمود: یکی دیگر از فراوریات شرکت توربوژنراتور، ساخت موتورهای جریان متناوب است که با استفاده از فشار قوی با سطح ولتاژ 10 هزار ولت تا توان پنج و نیم مگاوات و به صورت ویژه فشار ضعیف تا 1500 کیلووات، ترانسفورماتور و مگنت در این واحد دانش بنیان فراوری می گردد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان اضافه نمود: در این واحد صنعتی 5 هزار قطعه از کوچک ترین تا بزرگترین قطعات مورد احتیاج در ساخت ماشین های الکتریکی و ژنراتورها فراوری می گردد.

به گفته طاهری پور، علاوه بر صادرات بیش از 340 دستگاه سانتریفیوژ ساخت این واحد و نیز دیگر خدمات به کشورهای آسیای میانه به ارزش بیش از 12 میلیون دلار از توانمندی های شرکت دانش بنیان توربوژنراتور است.

این فعال فناور همچنین اعلام کرد: از دیگر توانمندی های این شرکت دانش بنیان، تغییر در طراحی الکتریکی و مکانیکی اجزای مختلف الکتروموتور مانند ولتاژ تغذیه، نوع خنک کنندگی، دور حرکت خروجی، درجه حفاظت با هدف افزایش کارایی و تغییر در مشخصات خروجی، جزو خدماتی است که در این شرکت دانش بنیان ارائه می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1550

به "تجهیزات مورد احتیاج نیروگاهها فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیزات مورد احتیاج نیروگاهها فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید