تانک هوشمندی که از راه دور کنترل می شود

به گزارش مجله نایس پاتوق، دو شرکت فناوری در استونی و بلژیک از تولید تانک رباتیک جدیدی خبر داده اند که از راه دور قابل کنترل بوده و از تجهیزات جنگی متنوعی برخوردار است.

تانک هوشمندی که از راه دور کنترل می شود

این تانک رباتیک که Type-X Robotic نام دارد، به صورت ماژولار طراحی شده تا بخش های مختلف آن به صورت مستقل قابل ارتقا و تعویض باشند.

این تانک مجهز به یک برجک کوچک دیده بانی و شلیک است و با توجه به اینکه وزن آن از 12 تن فراتر نمی رود از تحرک مناسبی برخوردار بوده و سرعت عمل بالایی برای جابجایی دارد. همچنین امکان حمل و نقل آن با استفاده از هلیکوپترها و انتقال به زمین با استفاده از چترهای نجات وجود دارد.

Type-X Robotic مدل به روزشده THeMIS محسوب می شود که در سال 2016 توسط شرکت Milrem Robotics در استونی تولید شد. این محصول دارای هوش مصنوعی برای پشتیبانی از نیروهای پیاده و تعامل با آنهاست و حتی خود می تواند به طور مستقل در مورد اقدام مناسب در صحنه نبرد تصمیم بگیرد.

از جمله تجهیزات جنگی قابل نصب بر روی این تانک هوشمند می توان به توپ های 25، 30 میلیمتری و بزرگ تر، انواع موشک های ضدتانک و غیره اشاره کرد. دوربین های حرارتی و تصویربرداری قدرتمند نیز امکانات این تانک را تکمیل می کنند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1043

به "تانک هوشمندی که از راه دور کنترل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تانک هوشمندی که از راه دور کنترل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید