بیش از 200 بنای تاریخی در استان یزد بازسازی شد

به گزارش مجله نایس پاتوق، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از 200 پروژه مرمتی بناهای تاریخی در استان یزد صورت گرفته است.

بیش از 200 بنای تاریخی در استان یزد بازسازی شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، سیدمصطفی فاطمی روز پنجشنبه 16 مردادماه با اعلام این مطلب اضافه نمود: با توجه به اینکه بحران کرونا بهترین زمان برای بازسازی بناهای تاریخی و توسعه زیرساخت های گردشگری است ،از ابتدای امسال تا کنون بیش از 200 پروژه بازسازیی در استان اجرا شده است.

او در ادامه به محدودیت اعتبارات این اداره کل اشاره نمود و اضافه نمود: بیشتر پروژه های بازسازیی به صورت امانی و پیمانی بازسازی شدند و در کنار آن کمپ های داوطلبانه بازسازی بناهای تاریخی شکل گرفتند.

فاطمی با بیان اینکه حفاظت از میراث فرهنگی و بناهای تاریخی وظیفه همگانی است، گفت: تعداد بناهای تاریخی در استان یزد بسیار زیاد است و نیروی انسانی اداره میراث فرهنگی به تنهایی نمی تواند از آنها حفاظت کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به اینکه یزد در برگزاری کمپ های داوطلبانه پیشرو بوده است، اضافه نمود: این اتفاق و همکاری باعث شده تا جامعه محلی احساس مسئولیت بیشتری نسبت به حفاظت از میراث فرهنگی خود داشته باشند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1078

به "بیش از 200 بنای تاریخی در استان یزد بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 200 بنای تاریخی در استان یزد بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید