بهترین خوراک روزهای کرونایی!

به گزارش مجله نایس پاتوق، خبرنگاران/کردستان بیشتر بخوانید تا درک بهتری از دنیای اطراف خود داشته باشید! زیرا مطالعه کتاب به ویژه خواندن رمان به درک بهتری از اطراف و آشنایی بیشتر با طرز فکر و اندیشه دیگران می انجامد و خود تازه ای را در ما به وجود خواهد آورد.

بهترین خوراک روزهای کرونایی!

فرقی ندارد که در چه سن و سالی هستید، همیشه خواندن یک رمان ترسناک با جذابیت و هیجان خاصی همراه بوده و نویسنده این ژانر از رمان ها به گونه ای خواننده را در طول داستان با اتفاقات غیرمنتظره و وحشتناک درگیر می سازد و خواننده را تا آخرین سطر از رمان به دنبال خود می کشاند.

کتاب قبرستان حیوانات خانگی

استیون کینگ (Stephen King) استاد ژانر وحشت، با نوشتن شاهکاری سراسر دلهره و اضطراب به نام قبرستان حیوانات خانگی سعی نموده تا تجربه ای متفاوت را برای مخاطبان خود به ارمغان بیاورد.

کتاب قبرستان حیوانات خانگی بدون شک یکی از برترین و ترسناک ترین رمان های استیون کینگ است که قادر به رقابت با با کتاب درخشش (The Shining) است

داستان قبرستان حیوانات خانگی، درباره پزشکی به نام لوییس کرید است که به خاطر شغل جدیدش به همراه همسر و دختر و پسرش به خانه ای در شهر لودلو نقل مکان نموده است. دختر او صاحب گربه ای به نام وینستون چرچیل است. همه چیز خوب و در آرامش پیش می رود تا اینکه گربه خانگی آن ها توسط یک ماشین زیر گرفته می شود و همین مسئله نقطه آغازی می شود برای تمام اتفاقات ترسناک و بدبختی های این خانواده.

همسایه لوییس که پیرمردی با تجربه است، پدر خانواده را با قطعه زمینی باستانی آشنا می سازد و ادعا می نماید که این زمین قادر به بازگرداندن مردگان از دنیای مرگ است. لوییس تصمیم می گیرد تا برای خوشحالی دخترش حیوان خانگی شان را در آن زمین دفن کند. فردای آن روز لوییس و وینستون در گاراژ خانه رو در رو می شوند. در ابتدا او همان گربه سابق به نظر می رسد اما رفته رفته لوییس و خانواده اش متوجه رفتارهای عجیبی از گربه خود می شوند. رفتارهایی غیرطبیعی و شیطانی.

اغلب روانشناسان بر مطالعه و خواندن رمان و داستان های ترسناک برای بچه ها تاکید نموده و بر این باورند که کودک در فرایند خواندن کتاب های ترسناک می تواند به سطحی از انعطاف پذیری و کنترل ترس خود دست یافته و احساسات درونی خود را کشف نموده و بر آن ها غالب شود.

رمان های عاشقانه

از دیر زمان یکی از ژانرهای پرطرفدار در بین نوجوانان و جوانان رمان های عاشقانه بوده و هست، و یکی از دلایل محبوبیت این نوع رمان در بین قشر جوان جامعه، سازگاری آن با روحیه عشق گرایی جوانان و گرایش به دنیایی است که پیروزی عشق بر آن حتمی خواهد بود.

کتاب دفتر خاطرات

دفتر خاطرات داستان جدال همیشگی جبر و اختیاری است که در طول تاریخ همیشه ذهن انسان های حقیقت جو را به خود مشغول نموده و گواهی بر فایق آمدن انتها عزم و اراده انسانی به هر مانعی که خود برآمده از اختیار اوست.

نیکولاس اسپارکس که با خمیر مایه ای غنی و پایدار و به زعم بعضی تکراری اثری دگرگون آفریده، با تحلیلی هنرمندانه از این واقعیت عینی بار دیگر به یادمان می آورد که در آستانه خاتمه قرنی که به حق باید آن را قرن معجزات اراده انسان نامید، سخن از جبر گفتن تا چه حد خام اندیشی و سطحی نگری است.

این رمان ، با روایت ماجرای مردی روستایی در آمریکا آغاز می شود که قادر به بیرون راندن تصویر ذهنی از دختری که چهارده سال پیش آن را دیدار نموده نیست؛ تا این که دختر به شکلی غیرمنتظره باز می شود.

داستان نوآ و آلی، درست مثل یک معما درون معمایی دیگر است و تازه آغاز ماجراست. با پیشروی داستان، حکایت آن ها به شکلی باور نکردنی، به شکلی متفاوت اما با خطرهایی بسیار مبدل می شود.

دفتر خاطرات، رمانِ عاشقانه معاصر است که در دوران قبل و بعد از جنگ رخ می دهد. نوا و الی تابستان خوبی را با هم سپری می نمایند، اما خانواده الی و واقعیت های مالی و اجتماعی آن دوران، مانع از به هم رسیدن این دو جوان می شود.

اگرچه نوا کوشش می نماید پس از جدایی با الی ارتباط داشته باشد، اما نامه هایش بی پاسخ می ماند. عاقبت نوا در آخرین نامه اش به عشق جاودان و نامیرایش اعتراف می نماید.

در زمانه ای که از عشق های اصیل و ماندگار تنها می توان در افسانه ها و روایت های کهن سراغ گرفت، سخن از عشقی عمیق، آن هم آنگونه که دفتر خاطرات روایت می نماید، دلنشینی کتاب را دوچندان می نماید.

داستان های ماجراجویانه

داستان ها و روایت های ماجراجویانه همیشه مورد پسند افرادی است که خود دارای روحیه ماجراجویانه بوده و همیشه در انتظار اتفاقات غیرمنتظره به سر می برند.

علارغم اینکه داستان های ماجراجویانه حول محور رویدادهای عادی زندگی روزمره انسان می چرخد اما اتفاقاتی را به تصویر می کشد که هرچند رخ دادن آن ها در زندگی غیرممکن نیست اما نمی توان آن ها در دسته اتفاقات روزمره انسان قرار داد.

کتاب بیمار خاموش

آلیشا، زن هنرمند و نقاش معروف در ظاهر دارای زندگی بسیار بی نقصی بوده و با شوهرش که عکاس سالن های مد است در خانه ای عظیم در یکی از بهترین محلات لندن زندگی می نماید. اما یک شب ، بعد از اینکه همسرش دیرتر از همیشه از استودیوی عکاسی به خانه برمی شود او را با شلیک پنج گلوله به صورتش به قتل می رساند و بعد روی جایگاه منتظر حضور پلیس ها می نشیند .

طی سال های بعد از این حادثه ، آلیشا حتی یک کلمه در خصوص این اتفاق و در خصوص علت و انگیزه اش حرفی نمی زند و این موضوع باعث می شود این ماجرا از خبر یک جنایت خانگی پیش پا افتاده تبدیل به خوراک رسانه ها و مطبوعات شود. در این بین قیمت نقاشی ها و آثار هنری آلیشا به طرز سرسام آوری بالا می رود.

با تحریک کنجکاوی عمومی و با توجه به شرایط خاص این زندانی ، او را به محلی تحت حفاظت و دور افتاده تر منتقل می نمایند؛ در اینجاست که پای شخصیت دوم ماجرا به داستان باز می شود. روانشناسی که مدت هاست به دنبال فرصتی برای معاینه و صحبت با این بیمار خاموش می شود و مصمم است راز پشت پرده و انگیزه او را کشف کند .اما قدم به قدم که جلو می رود ماجرا نه تنها بهتر نمی شود، بلکه پیچیدگی های آن مدام بیشتر و بیشتر می شود.

فصل های کتاب بیمار خاموش کوتاه است و به راحتی شما را وسوسه می نماید که فقط کمی بیشتر جلو بروید شاید گره یکی از معماها باز شود و ناگهان می بینید که ساعت هاست مشغول خواندن هستید .

کتاب بیمار خاموش با عنوان اصلی The silent patient ، نوشته الکس مایکلایدز در فوریه سال 2019 وارد بازار شد و در همین مدت کوتاه 55 نسخه از آن با ویرایش های مختلف و به بقیه زبان ها ترجمه شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 926

به "بهترین خوراک روزهای کرونایی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین خوراک روزهای کرونایی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید