بایدها و نبایدهای نوشیدن آب در تابستان

به گزارش مجله نایس پاتوق، پژوهشگر طب سنتی و متخصص فیزیولوژی بایدها و نبایدهای نوشیدن آب در تابستان را تشریح کرد.

بایدها و نبایدهای نوشیدن آب در تابستان

به گزارش خبرنگاران، مهدی میرغضنفری، پژوهشگر طب سنتی و متخصص فیزیولوژی در تبادل نظر با بهداشت نیوز درباره تدابیر طب سنتی نوشیدن آب اظهارداشت: بعضی گمان می نمایند هرچه بیشتر آب بنوشند سالم ترند در حالی که یک باور بسیار غلط در میان عموم مردم نوشیدن بی جا و بی رویه آب است.

وی اضافه نمود: بعضی براین باورند که نوشیدن روزانه 8 لیوان آب برای همه اشخاص مفید و یک اصل است اما این مطلب هیچ پایه و اساس علمی ندارد و منجر به آسیب رساندن به بدن می گردد.

پژوهشگر طب سنتی و متخصص فیزیولوژی ادامه داد: نکته اصلی برای نوشیدن آب برای تمام افراد این است که اگر انسان تشنه شد آب را استفاده کند و اگر تشنه اش نبود احتیاج نیست آب بخورد.

وی با بیان اینکه نوشیدن آب آدابی دارد، گفت: در دیدگاه طب سنتی همه حجم آب را یکجا باید سرنکشید چراکه یکجا نوشیدن آب به معده و کبد آسیب می رساند. بعلاوه آب را بمکید طوریکه که انگار که آب را می جوید و این عمل باعث می گردد که دمای آب به دمای بدن نزدیک گردد.

میرغضنفری یادآور شد: نوشیدن آب خیلی سرد، خصوصا در هوای گرم، به شدت معده و کبد را سرد می نماید و هضم را مختل می سازد لذا توجه به این موضوع حائز اهمیت است.

وی تاکید نمود: در هوای گرم آب یخ نباید خورد و داخل آب یخ نباید انداخت و بهتر است آبی که در یخچال قرار گرفته نوشید اما بهتر است آب هم دمای محیط باشد. البته در طب سنتی برای افراد با مزاج گرم اجازه داده شده است یک اندازه از آب های خنک تر استفاده نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1717

به "بایدها و نبایدهای نوشیدن آب در تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدها و نبایدهای نوشیدن آب در تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید