اقتصاد عمان در راستا رشد و توسعه

به گزارش مجله نایس پاتوق، اقتصاد عمان در حال رشد است و باتوجه به آماربدست آمده باید گفت که در شرایط سخت مالی کنونی، عمان توانسته به خوبی در حوزه اقتصاد راستا رشد و توسعه را طی نماید.

اقتصاد عمان در راستا رشد و توسعه

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، طبق گفته لطیف شهداد کارشناس مالی، باتوجه به آماربدست آمده باید گفت که در شرایط سخت مالی کنونی، عمان توانسته به خوبی در حوزه اقتصاد جهت رشد و توسعه را طی نماید.

براساس گفته های شهداد، سرمایه گذاری های جدید و ایجاد شغل در اقتصاد عمان در راه است و علیرغم رکود مالی در سال های اخیر، صادرات عمان در حوزه نفت و محصولات کشاورزی با رشد چشم گیری روبرو بوده است. این نشان می دهد که اعتماد سرمایه گذاران محلی و بین المللی به اقتصاد عمان همچنان قوی است، چرا که آنها همچنان سعی می کنند پروژه های بیشتری را جذب کنند.

براساس مرکز ملی آمار و اطلاعات عمان، صادرات عمان در نیم سال 2018 با رشد 27.2 درصدی روبرو بوده است. درآمد کل صادرات سه ماه اول این کشور در حدود 3.76 میلیارد ریال عمانی بوده است. در سه ماه اول سال گذشته 2017 مبلغ کل صادرات 2.96 میلیارد دلار بوده است.

ارزش صادرات نفت و گاز به مبلغ 2.36 میلیارد ریال عمان رسیده است که معادل تقریبا 63 درصد از ارزش کل صادرات کالاها در سه ماه اول سال 2018 بوده است.

به گفته مرکز آمار ملی عمان، از کل صادرات نفت و گاز، 1.75 میلیارد ریال به بخش نفت و 394.3 میلیون ریال به بخش گاز طبیعی اختصاص می یابد.

براساس اظهارات مبین خان حسابدار و تحلیلگر مالی، اعتماد به اقتصاد عمان با افزایش روبرو بوده است و با توجه به افزایش قیمت نفت در حال حاضر قیمت کنونی نفت با قیمت بودجه مطابقت دارد در نتیجه دولت مجبور نیست دیگر برای جبران کسری بودجه خود از دیگر کشورها قرض بگیرد.

از طرف دیگر، کشور امارات همسایه عمان در سه ماه اول سال صندلی خود را به عنوان مقصد اصلی واردات کالاهای غیرنفتی عمان حفظ نموده است.

حجم صادرات غیر نفتی عمان از اول ماه ژانویه تا ماه مارس 2018 به کشور امارات به 183.8 میلیون ریال رسیده که این حجم از صادرات 18.96 درصد از کل صادرات غیر نفتی عمان را در بر می گیرد.

براساس تحلیل آمار و ارقام، صادرات عمان به کشور امارات نسبت به سال گذشته با رشد 11.1 درصدی روبرو بوده است.

براساس مرکز ملی آمار و اطلاعات، بعد از امارات، عربستان سعودی دومین کشور واردکننده محصولات عمانی می باشد و بعد از آن کشورهای قطر، هند و چین قراردارند.

صادرات کالاهای غیر نفتی عمان به کشور عربستان سعودی در نیم سال اول سال 2018 نسبت به سال گذشته با رشد 23 درصدی همراه بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 527

به "اقتصاد عمان در راستا رشد و توسعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد عمان در راستا رشد و توسعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید