افزایش سطح مشارکت مردم برای حفظ میراث فرهنگی در اصفهان

به گزارش مجله نایس پاتوق، مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان روز چهارشنبه 1 آذر ماه 96 در ملاقات با شهرداران اصفهان به نهادینه کردن ارزش میراث فرهنگی با افزایش سطح مشارکت مردم در سطح استان تأکید کرد.

افزایش سطح مشارکت مردم برای حفظ میراث فرهنگی در اصفهان

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان؛ فریدون الله کمک مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان توضیح داد:

یکی از سیاست های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان؛ کوشش در راستای ثبت ملی بافت تاریخی شهرهای استان است تا از این طریق بتوانیم به حفاظت از هویت های مردم محلی و خرده فرهنگ های آن ها بپردازیم.

او در ملاقات با شهردار و رئیس شورای اسلامی علویجه تأکید کرد:

تشکیل یک کمیته مشترک در راستای شناسایی، مستند نگاری و ثبت بافت تاریخی شهر علویجه و برنامه ریزی برای کاوش در قلعه ساسانی شهر علویجه در دستور کار میراث فرهنگی استان قرار خواهد گرفت؛ تا از این طریق و با همکاری مشترک بتوانیم به توسعه گردشگری همت گماریم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان تأکید کرد:

با توجه به توان بالقوه مرکز استان اصفهان و وجود بیش از یک هزار اثر تاریخی در منطقه علویجه، کوشش داریم تا با افزایش سطح مشارکت های مردمی به وسیله ثبت بافت و آثار تاریخی و برگزاری جشنواره های فرهنگی و گردشگری همانند جشنواره های گردشگری زعفران و توت، مقوله میراث فرهنگی را در سطح جامعه نهادینه سازیم.

الله کمک توضیح داد:

کوشش داریم تا با برنامه ریزی مناسب نیازهای گردشگری را در پهنه استان اصفهان شناسایی نموده و از این طریق از توسعه گردشگری در تمام منطقه ها استان حمایت کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان در انتها این نشست تأکید کرد:

سعی می کنیم با هدفمندی به سمت حفاظت از میراث فرهنگی و توسعه گردشگری حرکت نموده و به گونه ای عمل کنیم تا ضمن حفاظت از میراث فرهنگی ملموس و ناملموس فلات غنی مرکزی ایران، شرایطی را فراهم آوریم تا با انجام فعالیت های مالی در قالب صنعت گردشگری، ضمن ایجاد حس علاقه مندی در میان مردم در راستای حفاظت از میراث غنی فرهنگی خود آنان را از نظر مالی به آینده امیدوار سازیم.

منبع: کجارو / isfahancht.ir
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1948

به "افزایش سطح مشارکت مردم برای حفظ میراث فرهنگی در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سطح مشارکت مردم برای حفظ میراث فرهنگی در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید