استقلال نباید ریسک می کرد، وریا هم باید تابع نظر سرمربی باشد

به گزارش مجله نایس پاتوق، به گزارش خبرنگاران، تیم فوتبال استقلال که تا هفته هجدهم رقابتهای لیگ برتر بدون شکست در صدر جدول این مسابقات واقع شده است، در هفته نوزدهم در حالی میزبان فجر سپاسی است که تعداد قابل ملاحظه ای از بازیکنانش را به دلایل مختلف در اختیار ندارد که شاید مهم ترین آنها یزدانی و مرادمند باشند. دو بازیکنی که ممکن است تا انتها فصل هم در اختیار آبی پوشان نباشند.

استقلال نباید ریسک می کرد، وریا هم باید تابع نظر سرمربی باشد

مسعود اقبالی مربی سابق آبی پوشان، کارشناس فوتبال و مدرس رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در مصاحبه با خبرنگاران در این خصوص گفت: به شخصه اگر جای استقلالی ها بودم و از شرایط مرادمند و یزدانی اطلاع داشتم روی آنها ریسک نمی کردم و حداقل در نیم فصل دوم بازیکنانی در این پست به خدمت می گرفتم. اما استقلالی ها نه تنها این کار را نکردند بلکه عارف آقاسی را هم که برای این پست در اختیار داشتند به فولاد واگذار کردند.

وی اضافه نمود: همه پست های فوتبال مهم و حساس هستند اما قلب دفاعی یکی از حساس ترین پست هاست و نباید روی آن ریسک کرد. شاید به کادر فنی استقلال بابت این دو بازیکن اطمینان خاطر داده بودند و شاید هم آنها زیادی ریسک نموده باشند.

مدرس رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا بیان داشت: حالا که این رخ داده کادر فنی استقلال باید بسیار باهوش عمل کند و حتی اگر مرادمند و یزدانی را تا خاتمه فصل هم نداشته باشند، باید این شرایط را مدیریت نمایند. با حضور بازیکنانی مثل غلامی، چشمی و دانشگر شاید مجیدی برای جور کردن ترکیب اصلی تیمش مسئله ای نداشته باشد اما در این ده - دوازده بازی به جای مانده اگر بازیکنانش محروم و مصدوم شوند دچار دردسر می گردد. به خصوص اگر در بازی های مهم تر با تیم های مدعی تر این اتفاق بیفتد.

اقبالی در مورد مشکل پیش آمده بین وریا غفوری و فرهاد مجیدی گفت: در وهله اول این را بگویم که این اتفاق اصلاً عجیب و نادر نیست و فوتبال جهان پُر است از این برخوردها که عمدتاً هم حل می گردد. نباید این موضوع را زیادی بزرگ کرد طوری که دیگر قادر به حل شدن نباشد. اما در این مورد خاص به نظر من شاید وریا به علت اینکه در این فصل یکی دو بار مصدوم شد با آمدن صالح حردانی احساس خطر کند که این کاملاً عادی است. وریا بازیکن بزرگی است و از بزرگان تاریخ استقلال به شمار میرود. او یا هر بازیکن دیگری حق دارد که نگران بازی کردن و بازی نکردن باشد.

مربی پیشین آبی پوشان توضیح داد: فوتبال وریا هنوز تمام نشده و او می تواند در استقلال یک مهره مفید و مشخص نماینده باشد. اما همین وریا که از بزرگان استقلال است و بازوبند این تیم را بر بازو می بندد باید این نکته را هم بداند که هنوز بازیکن است و بازیکن تحت هر شرایطی باید تابع نظر سرمربی باشد. قرار نیست در تیم فوتبال هرکسی برای خودش تصمیم بگیرد و این شخص سرمربی است که برای همه تصمیم می گیرد و همه اعضای تیم فوتبال باید تابع این نظر و تصمیم باشند.

پیشکسوت فوتبال بیان داشت: البته با اخلاقی که از وریا و مجیدی می شناسم می توانم حدس بزنم که این مشکل خیلی زود رفع می گردد و غفوری خیلی سریع با همه وجود در اختیار تیم قرار خواهد گرفت.

کارشناس فوتبال گفت: استقلالی ها که شانس بالایی برای قهرمانی دارند برای پررنگ کردن این شانس باید به موازات حفظ نظم تیمی، همه مهره های خود را تا خاتمه فصل در برترین شرایط حفظ نمایند و این هنر سرمربی است که بتواند این دو کار را در کنار هم انجام دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1990

به "استقلال نباید ریسک می کرد، وریا هم باید تابع نظر سرمربی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال نباید ریسک می کرد، وریا هم باید تابع نظر سرمربی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید