استقرار هوای سرد در نوار شمالی کشور، افزایش تدریجی دما در سایر مناطق

به گزارش مجله نایس پاتوق، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش تدریجی دمای کشور در سه روز آینده اطلاع داد.

استقرار هوای سرد در نوار شمالی کشور، افزایش تدریجی دما در سایر مناطق

احد وظیفه در گفت وگو با خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور طی سه روز آینده گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روزهای پنجشنبه و آدینه بارش پراکنده باران و برف در شمال شرق کشور، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال آذربایجان های غربی و شرقی پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: در روزهای آدینه و شنبه علاوه بر مناطق فوق در مناطقی از غرب کشور نیز ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می رود. باید توجه کرد که طی سه روز آینده برای نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و در بعضی مناطق خیزش گرد و خاک پیش بینی می گردد.

وظیفه ادامه داد: همچنین نواحی مرکزی و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به موجب وزش باد شدید مواج خواهد بود. گفتنی است که از امروز پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه تا اوایل وقت شنبه هفت اردیبهشت ماه هوای سرد در نوار شمالی کشور همچنان استقرار دارد. در سایر مناطق کشور نیز برای سه روز آینده روند تدریجی افزایش دما پیش بینی می گردد.

وی درباره وضعیت آب و هوایی پایتخت در سه روز پیش رو نیز گفت: امروز پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه آسمان تهران کمی ابری تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد بوده و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب 15 و 4 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد. در روز آدینه نیز آسمان پایتخت کمی تا قسمتی ابری بوده و در بعد از ظهر شاهد افزایش ابر خواهیم بود. در این روز حداکثر دمای هوا 16 و حداقل آن 6 درجه سانتیگراد خواهد بود. در روز شنبه 7 اردیبهشت ماه نیز آسمان تهران صاف تا کمی ابری بوده و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب 20 و 8 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 189

به "استقرار هوای سرد در نوار شمالی کشور، افزایش تدریجی دما در سایر مناطق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار هوای سرد در نوار شمالی کشور، افزایش تدریجی دما در سایر مناطق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید