استاندارد سکاندار راهنمایی انقلاب چهارم صنعتی در کشور باشد

به گزارش مجله نایس پاتوق، به گزارش خبرنگاران، سودابه یحیی زاده ظهر پنجشنبه در همایش روز جهانی استاندارد اضافه نمود: مقامات تصمیم ساز کشور به خوبی به مسئله استاندارد واقف هستند و آنها این موضوع را به خوبی رصد، نقد، راهنمایی و راهنمایی می نمایند و تصویب قانون سازمان ملی استاندارد در سال گذشته مصداق آن است.

استاندارد سکاندار راهنمایی انقلاب چهارم صنعتی در کشور باشد

وی با بیان اینکه زمینه فعالیت در تمام حوزه ها از بخش دولتی تا خصوصی و دانشگاه ها فراهم شده است، توضیح داد: انقلاب صنعتی چهارم به سرعت رو به پیشرفت است و با دو نگاه متفاوت آنالیز می گردد که هم می گردد از آن به عنوان تهدید و هم فرصت یاد کرد.

معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران توضیح داد: برای پذیرفتن مسئولیت راهنمایی سرعت انقلاب چهارم صنعتی توسط استاندارد باید به این باور برسیم که استاندارد می تواند به عنوان زبان مشترک سکاندار این حوزه باشد.

یحیی زاده گفت: استقرار نظام اجتماعی احتیاجمند چند هدف مهم است که مشخص استانداردها که به واسطه مقامات سیاستگذار و مسئولین کنترل کیفیت صورت می گیرد باید به گونه ای باشد که مورد استقبال مجامع بین المللی نیز قرار گیرد.

وی تدوین استانداردها را بعد دیگر استقرار نظام اجتماعی دانست و گفت: استانداردهاباید به گونه ای تدوین شوند که به عنوان سند علمی توسط تمامی ذینفعان از تولیدنمایندگان تا مصرف نمایندگان مورد استفاده قرار گیرند.

معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران بیان نمود: نمایندگان باید دغدغه تولیدنمایندگان و مصرف نمایندگان را بدانند،و استانداردهایی که تدوین می گردد باید مورد اجماع نظر ملی و بین المللی قرار گیرد و ایران در حال حاضر در تدوین استانداردها احتیاج مشارکت است و در حوزه نانو رتبه 4 بین المللی را به خود اختصاص داده است.

یحیی زاده گفت: تعهد و پایبندی به اجرای استانداردها بدون نگاه پلیسی را از دیگر ابعاد مورد احتیاج برای استقرار نظام اجتماعی دانست و هر کدام از افراد جامعه باید نسبت به استفاده از کالاهای استاندارد تعهد داشته باشند و این فرهنگ باید با آموزش در خانه دانشگاه و غیره تقویت گردد.

وی همچنین توضیح داد: نهادهای اجرایی خصوصی و غیره موظف شدند در تدوین قانون و مشخص استانداردها مشارکت نمایند، و برای اجرای نظام استانداردسازی که در قانون به عنوان طرح تدوین از آن یاد می گردد مشارکت تمامی آحاد جامعه مورد احتیاج است.

معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران بیان نمود:قانون و زیرساخت و حمایت دولت و بخش خصوصی مهمترین بخشهای مشخص استاندارد و تدوین آن هستند.

یحیی زاده با اشاره به اینکه قانون ما در این حوزه قوی است، توضیح داد: نخستین جلسه شورای عالی استاندارد با ترکیب جدید و بیشترین حضور نمایندگان و مقامات ارشد کشور شهریور ماه سال جاری برگزار گردید و استانداردهایی که ضامن ایمنی باشند در این جلسه با رای اکثریت مورد تصویب نهاده شد.

معاون سازمان استاندارد کشور گفت: باید صندلی کشور در سطح بین الملل هم تقویت گردد، که در حال حاضر کشور ما بین 163 کشور رتبه 22 را در زمینه استاندارد به خود اختصاص داده است و برای اولین بار کشور ایران عضو هیئت مدیره استاندارد جهانی است که در این صورت می توانیم منافع، نظرات و اهدافمان را در تصویب قوانین استاندارد جهانی اعمال کنیم.

معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران اضافه نمود: تعداد متخصصین مشخص استاندارد در سطح کشور 800 نفر هستند که در استان ها بحث ظرفیت شناسی باید راهنمایی گردد و شناسایی ظرفیتهای مناطق از اهداف توسعه پایدار در مجامع بین المللی است.منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 74

به "استاندارد سکاندار راهنمایی انقلاب چهارم صنعتی در کشور باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندارد سکاندار راهنمایی انقلاب چهارم صنعتی در کشور باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید