احتمال خیزش گرد و خاک در غرب کشور؛ جمعه بارانی در تهران

به گزارش مجله نایس پاتوق، خبرگزاری خبرنگاران-کارشناس سازمان هواشناسی نسبت به احتمال خیزش گرد و خاک در برخی منطقه ها جنوب غرب و غرب کشور در پی وزش باد شدید در روز پنجشنبه هشدار داد.

احتمال خیزش گرد و خاک در غرب کشور؛ جمعه بارانی در تهران

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ آقای امین حسین نقشینه برای امروز و فردا در بیشتر منطقه ها کشور جوی آرام و پایدار با افزایش نسبی هوا پیش بینی کرد.

وی همچنین از افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا در شهر های صنعتی و پر جمعیت خبر داد و گفت: افزایش محسوس دما بین 6 تا 8 درجه در سواحل خزر و وزش باد شدید در منطقه های از شرق و جنوب شرق پیش بینی می شود.

نقشینه افزود: پنجشنبه با ورود سامانه بارشی به منطقه های از غرب و شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش باران و برف همراه با وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود و شدت بارش ها طی روز پنجشنبه در نوار غربی استان های آذربایجان غربی و کردستان بیشتر می شود.

نقشینه گفت: گستره این سامانه بارشی در روز پنجشنبه علاوه بر غرب و شمال غرب به دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و سواحل دریای خزر کشیده خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی روز شنبه کشور، تداوم بارش ها برای استان های واقع درغرب، جنوب غرب، مرکز، سواحل دریای خزر، شمال استان فارس و جنوب استان های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل را پیش بینی کرد و گفت: استان های خراسان شمالی و جنوبی روز شنبه با بارش پراکنده همراه خواهند شد.

نقشینه ادامه داد: روز های پنجشنبه و جمعه در سواحل دریای خزر کاهش محسوس دما بین 8 تا 10 درجه برای شمال غرب و غرب و کاهش نسبی دما بین 4 تا 6 درجه برای دامنه های جنوبی البرز پیش بینی می شود.

وی افزود: امروز تا ظهر فردا خلیج فارس مواج و متلاطم می شود و برای امروز تهران نیز آسمانی صاف تا قسمتی ابری و به تدریج غبار محلی را خواهیم داشت.

به گفته نقشینه، تهران امشب و فردا غبارآلود است و پنجشنبه بعداز ظهر به تدریج ابری با احتمال بارش باران خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: جمعه تهران ابری و بارانی خواهد بود و بیشینه دمای تهران برای امروز 12درجه و فردا و پس فردا 15 درجه است و کمینه دما نیز به صفردرجه خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2028

به "احتمال خیزش گرد و خاک در غرب کشور؛ جمعه بارانی در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال خیزش گرد و خاک در غرب کشور؛ جمعه بارانی در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید