آنکارا: اروپا در مورد کودتای نافرجام ترکیه اشتباهات جدی مرتکب شد

به گزارش مجله نایس پاتوق، وزیر خارجه ترکیه بار دیگر از واکنش اتحادیه اروپا نسبت به کودتای نظامی نافرجام در این کشور انتقاد کرد.

آنکارا: اروپا در مورد کودتای نافرجام ترکیه اشتباهات جدی مرتکب شد

با ما سفر کنید و با تور چک از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای پراگ را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی تاکید نمود: اتحادیه اروپا در حال ارتکاب اشتباهات جدی در واکنش به کودتای نافرجام ترکیه است و در نتیجه در حال از دست دادن حمایت برای عضویت در اتحادیه اروپا از سوی شهفرایندان ترکیه است.

وی در ادامه توضیح داد: فرایند بهبود روابط ترکیه با روسیه به معنای ارسال یک پیغام برای غرب نیست. البته اگر غرب ترکیه را از دست بدهد، این به خاطر اشتباهات خود اروپا خواهد بود، نه روابط خوب ترکیه با روسیه، چین یا دنیا اسلام.

آمریکا و اروپا پس از اتفاقات اتفاق افتاده در ترکیه طی هفته های اخیر و بازداشت و برکناری هزاران نفر در ارتباط با کودتای نظامی نافرجام، به شدت از عملکرد دولت آنکارا انتقاد نموده اند.

وزیر خارجه ترکیه اضافه نمود: متاسفانه، اتحادیه اروپا در حال اجرا اشتباهات جدی است. آنها در امتحان پس از کودتای نظامی ترکیه، رد شده اند. میزان حمایت مردم ترکیه از عضویت در اتحادیه اروپا که زمانی به بیش از 50 درصد می رسید، اکنون تصور می کنم به زیر 20 درصد رسیده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 796

به "آنکارا: اروپا در مورد کودتای نافرجام ترکیه اشتباهات جدی مرتکب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکارا: اروپا در مورد کودتای نافرجام ترکیه اشتباهات جدی مرتکب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید