شروع آزمایش بالینی دومین واکسن کرونا در روسیه

به گزارش مجله نایس پاتوق، بعد از نتایج موفقیت آمیز آزمایش نخستین واکسن فراوری شده در روسیه علیه ویروس کرونا، موسسه تحقیقاتی وکتور این کشور نیز امروز واکسن فراوریی خود را به گروهی از داوطلبان تزریق می نماید.

شروع آزمایش بالینی دومین واکسن کرونا در روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه بیان کرد که موسسه تحقیقاتی وکتور از امروز دوشنبه، 27 جولای (6 مرداد ماه)، آزمایشات بالینی به روی واکسن فراوری شده در این مرکز علیه ویروس کرونا را شروع می نماید.

بر اساس این اطلاعات، این موسسه آدینه گذشته مجوز مربوط به انجام آزمایشات را دریافت نموده است و نخستین داوطلبان در تاریخ 27 جولای، در چارچوب پروتکل آزمایشات بالینی، واکسینه خواهند شد.

در اواخر ماه ژوئن (اوایل تیر ماه)، رینات مقصودوف مدیر کل موسسه وکتور اعلام نموده بود که 300 داوطلب در آزمایشات بالینی واکسن علیه ویروس کرونا شرکت می نمایند و این افراد از قبل انتخاب شده و دوره قرنطینه برای اطمینان از عدم آلودگی آنها به این عفونت، به زودی شروع خواهد شد.

وی همچنین گفته بود که این واکسن پیش از این، طبق توصیه دانشمندان، به روی چهار گونه از حیوانات، نه دو گونه، با موفقیت آزمایش شده است.

پیش از این میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه در سخنرانی در صحن دومای دولتی اعلام نموده بود که 17 سازمان علمی در این کشور بیش از 26 نوع واکسن علیه ویروس کرونا را فراوری نموده اند که تا به امروز چهار مورد از آنها، ایمنی خود برای بدن انسان را ثابت نموده اند.

سپس، در همین رابطه، میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه نیز اثر بخشی و ایمن بودن نخستین واکسن روسی علیه عفونت کووید-19 که بطور مشترک توسط مرکز تحقیقات ملی گامالی و وزارت دفاع روسیه ساخته شده، را مورد تأیید قرار داد.

وزارت بهداشت روسیه اعلام نموده است که واکسن فراوری شده توسط مرکز تحقیقات ملی گامالی که زیر نظر وزارت دفاع روسیه فعالیت دارد، به احتمال زیاد در دهه نخست ماه آگوست (اواسط مرداد ماه) گواهی ثبت دریافت نموده و سپس اقدامات برای فراوری انبوه این واکسن شروع گردد. به گفته موراشکو، واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در روسیه بصورت داوطلبانه انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1105

به "شروع آزمایش بالینی دومین واکسن کرونا در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع آزمایش بالینی دومین واکسن کرونا در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید