آثار تاریخی شهرستان قروه بازرسی شد

به گزارش مجله نایس پاتوق، معاون میراث فرهنگی کردستان از بازدید و بازرسی آثار تاریخی شاخص شهرستان قروه خبر داد.

آثار تاریخی شهرستان قروه بازرسی شد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، محمد امینیان روز شنبه 8 خرداد ماه 1400 در این خصوص گفت: به منظور بررسی مسائل و ارائه راهکارهای لازم برای بازسازی و حفاظت از آثار تاریخی این شهرستان با حضور معاون امور عمرانی فرمانداری، مدیر پایگاه ملی هورامان و تنی چند از کارشناسان حوزه میراث فرهنگی استان آثار تاریخی و باستانی قروه بازدید شد.

معاون میراث فرهنگی استان با اشاره به لزوم بازسازی آثار تاریخی این شهرستان در سال جاری گفت: حمام قصلان یکی از مهمترین حمام های تاریخی استان است که برنامه ریزی لازم برای بازسازی و احیای این اثر انجام خواهد شد.

امینیان به پیگیری اختصاص اعتبار برای کاوش در روستای تاریخی باباگرگر اشاره کرد و اضافه کرد: منطقه گردشگری و امام زاده باباگرگر قروه نیز یکی از آثار شاخص این شهرستان بوده که با هماهنگی متولیان آن اقدامات اولیه برای توسعه و احیاء آثار موجود در این منطقه اجرایی خواهد شد.

او پل فرهاد قروه را از نظر معماری یکی از پل های شاخص کشور برشمرد و گفت: مراحل اختصاص اعتبار لازم برای بازسازی و بازسازی این اثر تاریخی نیز در حال نهایی شدن است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1644

به "آثار تاریخی شهرستان قروه بازرسی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار تاریخی شهرستان قروه بازرسی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید