گلکسی S22 اولترا احتمالا در زمینه عکاسی محاسباتی بی نظیر خواهد بود

به گزارش مجله نایس پاتوق، طی چند روز اخیر در رابطه با عملکرد خوب گلکسی S22 اولترا در عکاسی و فیلم برداری خبرهای زیادی منتشر شده است. امروز هم خبر دیگری را در این رابطه شاهد هستیم مبنی بر اینکه گلکسی S22 اولترا هیولای عکاسی محاسباتی خواهد بود.

گلکسی S22 اولترا احتمالا در زمینه عکاسی محاسباتی بی نظیر خواهد بود

خبر در یک نگاه

  • دوربین گوشی گلکسی S22 اولترا گویا برترین گوشی سال آینده از لحاظ عکاسی محاسباتی خواهد بود.
  • طبق گفته های Ice Universe، سنسور 108 مگاپیکسلی این گوشی به شدت به هوش مصنوعی وابسته است.
  • این سنسور در ثبت تصاویر با جزئیات بالا، رنگ بندی دقیق و مقدار روشنایی بسیار بهتر از نسل گذشته ظاهر خواهد شد.
  • سامسونگ حالت نوی را تحت عنوان Detail enhancer برای دوربین اصلی گلکسی S22 اولترا در نظر گرفته است.
  • احتمالا در نسل بعدی یعنی گلکسی S23 اولترا باید شاهد استفاده از سنسور 200 مگاپیکسلی باشیم.

سامسونگ طی دو سال اخیر پرچم داران سری گلکسی S را در سه مدل استاندارد، پلاس و اولترا راهی بازار کرد. از گلکسی S20 اولترا گرفته تا گلکسی نوت 20 اولترا و گلکسی S21 اولترا در زمینه دوربین از دو مدل دیگر بسیار عملکرد بهتری داشتند و این طور که به نظر می رسد، گلکسی S22 اولترا هم قرار است به نسبت دو مدل دیگر در این زمینه بسیار بهتر ظاهر گردد.

سامسونگ هر سال پرچم داران مدل اولترا را به دوربین های قدرتمندی مجهز می کرد و سال جاری هم تفاوتی در این موضوع شاهد نیستیم. البته برخلاف سال های گذشته که پیشرفت در این زمینه بسیار کم یا مانند گلکسی S21 اولترا و S20 اولترا، پیشرفت خاصی را شاهد نبودیم (در عکاسی با دوربین اصلی)، این بار ظاهرا گلکسی S22 اولترا آمده تا به رقبا نشان دهد سامسونگ چه توانایی هایی در زمینه عکاسی به خصوص عکاسی محاسباتی دارد.

سنسوری که برای پرچم دار قدرتمند شرکت کره ای در نظر گرفته شده از نوع HM3 بوده و میزان آن به 108 مگاپیکسل می رسد. شرکت کره ای این بار تصمیم گرفت به جای بازی با اعداد و استفاده از سنسوری بزرگ تر، تغییرات را روی کیفیت آن ایجاد کند و به نظر می رسد نتیجه مطلوبی را هم شاهد خواهیم بود. به این موضوع اشاره کردیم چرا که شرکت کره ای در حال حاضر سنسور 200 مگاپیکسلی را هم رونمایی نموده و موتورولا هم قرار است اولین شرکتی باشد که از آن در گوشی پرچم دار بعدی خود استفاده کند. اما بعید به نظر می رسد شرکت کره ای خودش بخواهد از آن در گلکسی S22 اولترا بهره ببرد.

با در نظر گرفتن صحبت های افشاگر معروف یعنی Ice Universe، سیستم دوربین گلکسی S22 اولترا به شدت وابسته به هوش مصنوعی خواهد بود. اگرچه سنسور اصلی این گوشی به نسبت نسل گذشته تغییر خاصی نداشته است اما همان طور که در خبرهای اخیر شاهد بودیم، سه سنسور از چهار سنسور به کار رفته در آن عملکرد بهتری از قبل خواهند داشت که طبق گفته های Ice Universe، بیشتر این بهبودی ها به لطف توانایی بالای گلکسی S22 اولترا در زمینه عکاسی محاسباتی، یا به طور دقیق تر به خاطر نرم افزار انجام شده است و نه سخت افزار.

اتفاقا پیش تر هم همین افشاگر بود که در رابطه با عملکرد خوب گلکسی S22 اولترا در زمینه عکاسی و فیلم برداری اطلاعاتی را منتشر کرد. او مدعی شده بود این گوشی می تواند تصاویر را با جزئیات بیشتری به نسبت نسل قبل یعنی گلکسی S21 اولترا به ثبت برساند. این گفته های Ice Universe را یک پایگاه خبری کره ای هم تأیید و اعلام نمود شرکت کره ای یک قابلیت را تحت عنوان Detail enhancer به معنای بهبود دهنده جزئیات برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته است. بعد از مدتی Ice Universe دوباره خبری را منتشر کرد مبنی بر اینکه سنسور 108 مگاپیکسلی گلکسی S22 اولترا می تواند تصاویری با رنگ های دقیق تر و روشنایی بیشتر به نسبت نسل کنونی ثبت کند.

در خبری هم که امروز به وسیله این افشاگر منتشر شد، متوجه شدیم که یک حالت 108 مگاپیکسلی برای گلکسی S22 اولترا در نظر گرفته شده است که به یاری هوش مصنوعی، کیفیت تصاویر را به شکل چشمگیری بهبود می بخشد. 2022 شاید سومین سالی باشد که شرکت کره ای از این سنسور 108 مگاپیکسلی در گوشی پرچم دار خود استفاده می نماید اما به نظر می رسد این بار این سنسور برترین نوع در مقایسه با سه دفعه قبل خواهد بود و این امکان هم وجود دارد که به گلکسی نو در تبدیل شدن به برترین گوشی سال 2022 در بخش دوربین یاری کند.

با توجه به خبری هم که به تازگی منتشر شد، گلکسی S22 اولترا در زمینه فیلم برداری هم عملکرد فوق العاده ای خواهد داشت و گویا در این بخش هم باید شاهد پیشرفت محسوسی به نسبت نسل کنونی باشیم. این اقدام سامسونگ فقط یک علت دارد و آن هم رقابت با اپل در این زمینه است. احتمالا می دانید که آیفون های اپل در زمینه فیلم برداری تقریبا در بین گوشی های دیگر بازار رقیب ندارند که یکی از دلایل این موضوع، عملکرد بی نقص لرزشگیر است که باعث می گردد تصاویر با بالاترین جزئیات ممکن ثبت شوند. البته نقش پردازنده و محاسبات نرم افزاری که به لطف آن صورت می گیرند را هم نباید فراموش کرد. با این حال سامسونگ هم گویا می خواهد لرزشگیر حرفه ای را برای گلکسی S22 اولترا در نظر بگیرد. حال باید دید تمام این تصمیمات در نهایت به چه نتیجه ای منجر خواهد شد.

در رابطه با سنسور 108 مگاپیکسلی هم باید بگوییم دیگر سامسونگ سال آینده این سنسور را کنار خواهد گذاشت و از سنسور نوتری استفاده می نماید چون دیگر نمی تواند تغییر بیشتری را روی همین سنسور اعمال کند. به نظر می رسد تا جایی که امکان داشت از توانایی های این سنسور استفاده شد و حالا باید منتظر ماند و دید عملکرد سنسور 200 مگاپیکسلی که احتمالا در گلکسی S23 استفاده می گردد چگونه است.

سامسونگ در ماه فوریه سال 2022 (حدودا 2 ماه دیگر) از گوشی های سری گلکسی S22 در سه مدل استاندارد، پلاس و اولترا رونمایی خواهد نمود.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1920

به "گلکسی S22 اولترا احتمالا در زمینه عکاسی محاسباتی بی نظیر خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S22 اولترا احتمالا در زمینه عکاسی محاسباتی بی نظیر خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید