کیک نارنگی بدون گلوتن

به گزارش مجله نایس پاتوق، کیک نارنگی یکی از کیک های میوه ای فصل پاییز و زمستان است. این کیک خوشمزه و نرم حاوی پره های لطیف نارنگی است و بخاطر استفاده از این میوه رنگ زرد زیبایی دارد.

کیک نارنگی بدون گلوتن

به گزارش، کیک هایی که با مرکبات درست می گردد همواره خوشبو و دوست داشتنی هستند. این یکی هم با نارنگی کامل درست می گردد؛ یعنی همراه با پوست. آن ها جوشانده شده و هسته شان جدا می گردد. پوره با تخم مرغ، شکر و آرد بادام مخلوط شده و داخل قالب تارت ریخته می گردد. این کیک نرم و لطیف است و مزه عالی دارد.

اگر قصد دارید یک کیک بدون گلوتن خوشمزه داشته باشید، می توانید این کیک میوه ای عالی را درست کنید. برای تزئین کیک همانطور که در تصویر می بینید یک رومیزی قلاب بافی روی کیک قرار می دهید و پودر شکر را روی آن می پاشید. این ایده خوبی برای تزئین کیک های ساده و میوه ای است.

نارنگی: 450 گرم

تخم مرغ: 3 عدد

شکر: 1 پیمانه

آرد بادام: 3 پیمانه

بیکینگ پودر: 1 قاشق چای خوری

پودر شکر: مقداری برای روی کیک

1. فر را با حرارت 180 درجه سلسیوس روشن کنید.

2. نارنگی ها را بشویید و آن ها را داخل ماهیتابه همراه با آب سرد بگذارید. آب را به جوش برسانید و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. جوشاندن تلخی پوست مرکبات را از بین می برد.

3. آب داخل ماهیتابه را تخلیه و نارنگی ها را با دستمال خشک کنید و بگذارید خنک شوند. آن ها را دو نیم کنید سپس چهار قاچ کنید. دانه ها را دور ریخته، اما آبی که توی بشقاب ریخته باشد را دور نریزید. آن ها را داخل غذاساز ریخته و پوره کنید تا کاملا صاف و یکدست گردد. پوره بدست آمده تقریبا 1 پیمانه است. اگر بیشتر از این باشد تعادل مواد کیک را به هم می زند. اگر مقدار بیشتری به دست آورید، آن را برای استفده های دیگر کنار بگذارید.

4. پوره به دست آمده را کنار بگذارید و یا در یخچال برای روز بعد بگذارید.

5. تخم مرغ و شکر داخل کاسه ریخته و خوب هم بزنید تا روشن و کرمی گردد. آرد بادام، پوره نارنگی و بیکینگ پودر را داخل آن ها بریزید. مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند.

6. خمیر کیک راداخل قالب با قطر 22 سانت بریزید.

7. آن را به مدت 50 تا 60 دقیقه بپزید تا کمی طلایی گردد و وقتی خلال دندان در آن فرو می کنیم، تمیز بیرون بیاید. اگر کیک سریع آغاز به تیره شدن می نماید، روی آن را با یک کاغذ فویل بپوشانید.

8. آن را روی توری خنک کننده به مدت 10 دقیقه بگذارید تا خنک گردد پس از داخل قالب خارج نموده و بگذارید به طور کامل خنک گردد.

9. روی آن را پودر شکر بپاشید. در صورت دلخواه روی آن کمی رنده پوست مرکبات بریزید.

منبع: برترین ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 625

به "کیک نارنگی بدون گلوتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیک نارنگی بدون گلوتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید