چین ادعای هدف گیری هواپیمای آمریکایی با لیزر را رد کرد

به گزارش مجله نایس پاتوق، وزارت دفاع چین ادعای واشنگتن درخصوص انداختن لیزر بر روی یک هواپیمای تجسسی آمریکایی در حوالی فیلیپین را رد کرد.

چین ادعای هدف گیری هواپیمای آمریکایی با لیزر را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چین ادعای واشنگتن درخصوص انداختن لیزر بر روی یک هواپیمای گشت زنی آمریکایی را تکذیب کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وزرات دفاع چین در بیانیه ای اظهار داشت ادعای آمریکایی ها مبنی بر انداختن لیزر بر روی هواپیمای آمریکایی را خلاف واقع دانست.

نیروی دریایی آمریکا روز آدینه هفته گذشته مدعی شده بود یک ناوشکن چینی اخیراً در نزدیکی فیلیپین به سمت یک هواپیمای نظامی آمریکا لیزر انداخته است. نیروی دریایی آمریکا این اقدام کشتی جنگی چین را ناامن و غیر حرفه ای توصیف نموده است. به گفته واشنگتن، هواپیمای مورد اشاره از نوع پسایدون- 8 بوده است.

وزارت دفاع چین نیز 17 فوریه سال جاری (28 بهمن) اظهار داشت یک هواپیمای گشت زنی آمریکایی از نوع پسایدون-8 هشدارهای اعلام شده از سوی چین درخصوص انجام مانور دریایی در این منطقه را نادیده گرفته و کارکنان نظامی هر دو کشور را به خطر انداخته است.

این وزارت خانه با رد ادعاهای آمریکا اظهار داشت تمام اقدامات صورت گرفته توسط ارتش چین طی رزمایش مذکور کاملاً بی خطر، حرفه ای و در مطابقت کامل با قوانین بین المللی صورت گرفته است.

این حادثه در حدود 380 مایلی غرب جزیره گوام در دریای فیلیپین رخ داد و دستگاه های حسگر این هواپیمای تجسسی آمریکایی تابیده شدن اشعه لیزری نامرئی را تشخیص دادند. نیروی دریایی آمریکا اعلام نموده که جنگ افزارهای لیزری برای خدمه هواپیما، تفنگداران دریایی و سامانه های آن ضرر دارد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 834

به "چین ادعای هدف گیری هواپیمای آمریکایی با لیزر را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین ادعای هدف گیری هواپیمای آمریکایی با لیزر را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید