پلیس مالزی 13 نفر را به علت ارتباط با داعش بازداشت کرد

به گزارش مجله نایس پاتوق، خبرنگاران: یک روزنامه چاپ مالزی امروز چهارشنبه نوشت که پلیس مالزی 13 نفر را به علت داشتن رابطه با داعش دستگیر نموده است.

پلیس مالزی 13 نفر را به علت ارتباط با داعش بازداشت کرد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه دیلی استار به نقل از خالد ابوبکر رئیس پلیس مالزی خاطرنشان کرد که 13 تبعه این کشور در یورش نیروهای پلیس به یک رستوران در حومه کوالالامپور بازداشت شده اند.

بر اساس این گزارش، بازداشت این افراد در شرایطی است که دولت مالزی به شدت نگران گسترش تحرکات داعش در این کشور است. رئیس پلیس مالزی تاکید نمود که با بازداشت این افراد تعداد کسانی که از ماه آوریل تاکنون به اتهام ارتباط با داعش دستگیر شده اند به بیش از 36 نفر رسیده است.

وی اضافه نمود: ما به طور دائمی این گونه فعالیت ها را زیر نظر داریم. تروریسم و ستیزه جویی هیچ جایگاهی در این کشور ندارد.

در این گزارش اشاره ای به ماهیت ارتباط این افراد با داعش نشده است. مقام های مالزی پیش از این تایید نموده اند که تاکنون 30 تا 40 تبعه این کشور به جنگ خونین سوریه پیوسته اند و حامیان داعش به صورت فعالانه به دنبال اجیر کردن نیروهای تازه به وسیله شبکه های اجتماعی هستند.

مقام های رسمی مالزی به شدت نگران بازگشت اتباع این کشور هستند. در این گزارش به این مساله اشاره ای نشده است که آیا 13 فرد بازداشت شده تصمیمی برای سفر به سوریه داشته اند یا نه.

پلیس مالزی در ماه اوت نیز خاطرنشان کرد که توطئه مربوط به بمب گذاری در مناطق مختلف این کشور توسط شبه نظامیان داعش را خنثی نموده است. داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف نموده است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 434

به "پلیس مالزی 13 نفر را به علت ارتباط با داعش بازداشت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس مالزی 13 نفر را به علت ارتباط با داعش بازداشت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید