هذیان گویی از علایم جدید در مبتلایان به کرونای شدید

به گزارش مجله نایس پاتوق، خبرنگاران : عضو ستاد ملی مقابله با کرونا هذیان گویی را یکی از علایم جدید در شدیدترین موارد ابتلا به کرونا عنوان نمود و گفت: این عارضه به خصوص در سالمندان بیشتر مشاهده می گردد و آنها با این عارضه سردرگمی و توهمات شدید را تجربه می نمایند.

هذیان گویی از علایم جدید در مبتلایان به کرونای شدید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، مسعود مردانی، متخصص بیماری های عفونی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه نمود: هذیان گویی اصطلاحی است که طیف گسترده ای از مسایل شناختی مانند گیجی، از دست دادن حافظه، مسائل در تمرکز، تغییرات ناگهانی خلق و خوی، و مسائل خوابیدن را در بر می گیرد.

وی گفت: ویروس کرونا بیماری هزار چهره است که با تغییر جهش های متفاوت، علایم مختلفی را در 9 ماه گذشته از خود نشان داده است به طوری که در اوایل شیوع این بیماری مبتلایان دچار سردرد و مسائل ریوی می شدند، اما به مرور، دردهای عضلانی، علایم گوارشی، سکته های مغزی و قلبی نیز اضافه شد و اکنون شاهد هذیان گویی مبتلایان هستیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به شرایط مبتلایان به کرونا اشاره نمود و ادامه داد: در موج سوم شیوع کرونا شرایط مبتلایان به این بیماری خوب نیست، افزایش شمار فوتی های ناشی از این ویروس به هیچ وجه قابل قبول نیست و مردم باید شرایط بد این ایام را به درستی لمس نموده و پروتکل های بهداشتی را به طور کامل رعایت نمایند.

مردانی اعلام کرد: شرایط بستری های ناشی از بیماران کرونایی در کشور رو به بالا است، توجه به مسایل بهداشت فردی و اجتماعی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در مکان های شلوغ به جز در موارد ضروری می تواند ما را در کنترل این بیماری کمک کند.

وی با بیان این که آحاد مردم نقش بسیار موثری را در کنترل و مهار کرونا دارند، از مردم خواست شرایط کنونی را درک نموده و کادر درمانی را که بسیار زحمتکش و پُر کوشش هستند، با رعایت پروتکل های بهداشتی کمک دهند.

این متخصص بیماری های عفونی تاکید نمود: دوری از تجمعات و دورهمی های خانوادگی می تواند آمار شیوع کرونا را در کشور کاهش دهد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1284

به "هذیان گویی از علایم جدید در مبتلایان به کرونای شدید" امتیاز دهید

1 کاربر به "هذیان گویی از علایم جدید در مبتلایان به کرونای شدید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هذیان گویی از علایم جدید در مبتلایان به کرونای شدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید