نیروهای حفتر به بیمارستانی در طرابلس حمله کردند

به گزارش مجله نایس پاتوق، وزارت بهداشت وابسته به دولت وفاق ملی لیبی خاطرنشان کرد در پی یک حمله هوایی به بیمارستان صحرائی وابسته به دولت وفاق در جنوب طرابلس پنج پزشک کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.

نیروهای حفتر به بیمارستانی در طرابلس حمله کردند

امین الهاشمی، سخنگوی وزارت بهداشت در دولت وفاق ملی لیبی اعلام نمود که یک بیمارستان صحرائی وابسته به این دولت در جنوب طرابلس هدف حملات هوایی نهاده شد که در نتیجه آن پنج پزشک کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.

به همین دلیل، شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی اعلام نمود که هدف قرار دادن بیمارستان های صحرائی و تاسیسات غیرنظامی شیوه و روش نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی است و این امر، طبق قوانین انسانی بین المللی و قوانین حقوق بشر بین المللی جنایت جنگی به شمار می آید.

دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه ای اعلام نمود که دفاع از طرابلس با احترام به قوانین انسانی بین المللی و اصول و قوانین کلی جنگی، حق مشروع نیروهای این دولت است.

بیمارستان های صحرائی در طرابلس در نزدیکی مکان های درگیری در معرض حملات هوایی مکرر قرار می گیرند که دولت وفاق ملی لیبی نیروهای حفتر را مسئول این حملات می داند.

سازمان جهانی بهداشت بارها اجتناب از هدف قرار دادن کادر پزشکی که به قربانیان درگیری ها، امدادرسانی می نمایند، خواهان شده است.

در بیانیه شورای ریاستی همچنین آمده است: طرف های ذی ربط در دولت وفاق اینگونه جنایت ها را رصد و نظارت می نمایند و کسانی که این جنایات را مرتکب و یا در آن دست داشته باشند، به دادگاه محلی و بین المللی ارجاع می دهند.

نیروهای حفتر از چهارم آوریل حملاتی را علیه طرابلس به راه انداخته اند که مقر دولت وفاق ملی لیبی که مورد حمایت سازمان ملل است، در آن واقع شده است.

طبق آمار سازمان ملل، از زمان شروع درگیری ها در لیبی حدود 1100 تن کشته و 5762 فرد دیگر زخمی شده اند و تعداد آوارگان نیزاز صد هزار تن فراتر رفته است.

از سوی دیگر، شورای عالی دولت لیبی در بیانیه ای نسبت به سکوت جهانی در برابر جنایت های حفتر هشدار داد و اعلام نمود که این امر نیروهای حفتر را به ادامه ارتکاب جنایت های خود تشویق می نماید.

این شورا حمله هوایی جنگنده های حفتر در روز شنبه به بیمارستان صحرائی در طرابلس را محکوم کرد.

شورای عالی دولت لیبی اعلام نمود: سکوت بین المللی در برابر جنایت های خطرناک حفتر، وی را به ادامه ارتکاب این جنایت ها و نیز جنایت های دیگر تشویق می نماید.

این شورا با عبارات و الفاظ شدیداللحنی هدف قرار دادن مکرر بیمارستان ها و تاسیسات مدنی و همچنین در معرض خطر قرار دادن زندگی غیرنظامیان را محکوم و اعلام نمود که این جنایت ها، جنایت جنگی تمام عیار و تکامل یافته به شمار می آید.

شورای عالی دولت لیبی بر تداوم تماس ها با سازمان های بهداشت جهانی و سازمان های حقوق بشری به خصوص سازمان ملل تاکید نمود.

این شورا از سازمان ملل، شورای امنیت و تمامی طرف های ذی ربط خواست تا موضع شفافی را در قبال این تجاوز اتخاذ نمایند که پیامدهای آن روز به روز وخیم تر می گردد و منجر به کشته، زخمی و آواره شدن غیرنظامیان و تخریب منازل آنها و نیز تاسیسات بخش خصوصی و دولتی شده است.

شورای مذکور در خاتمه بیانیه خود از دولت وفاق ملی لیبی خواست تا به کوشش های خود برای فراهم کردن هرگونه یاری و حمایت های لازم از کسانی که در نتیجه این حملات در تمامی شهرهای لیبی متحمل ضرر شده اند، ادامه دهد.

سفارت انگلیس در لیبی نیز هدف قرار دادن غیرنظامیان در بیمارستانی میدانی در جنوب طرابلس را محکوم کرد و گفت، ساکنان غیرنظامی و پزشکان و امدادرسانان نباید هدف قرار بگیرند.

این سفارتخانه تاکید نمود: باید به منظور اجتناب از کشتار بیشتر هر چه سریع تر تنش نظامی متوقف گردد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 251

به "نیروهای حفتر به بیمارستانی در طرابلس حمله کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای حفتر به بیمارستانی در طرابلس حمله کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید