نوشیدنی شگفت انگیز برای کاهش وزن در 30 روز

به گزارش مجله نایس پاتوق، مواد طبیعی بسیاری برای کاهش وزن در دسترس قرار دارند و گاهی ترکیب چند نوع از این گیاهان ضمن کنترل وزن به تنظیم قندخون هم یاری می نماید.

نوشیدنی شگفت انگیز برای کاهش وزن در 30 روز

به گزارش خبرنگار مواد طبیعی بسیاری برای کاهش وزن در دسترس قرار دارند. با این حال، به نظر می رسد که چای حاوی عسل و دارچین یکی از دلپذیرترین مواد طبیعی برای کاهش وزن باشد.

به طور سنتی، از عسل به عنوان ماده ای خواب آور، مسکن گلودرد و حتی التیام بخش زخم استفاده می نمایند؛ برخی مطالعات نشان داده است، افرادی که به مدت 30 روز از مخلوط عسل و دارچین استفاده کردند پیروز شده اند سطح مقاومت به انسولین بدن خود را کم نمایند همچنین 80درصد از مواد تشکیل دهنده عسل را گلوکز و فروکتوز تشکیل می دهد که این مواد در عسل مانند دیگر شیرین نماینده ها باعث بالا رفتن قندخون نمی شوند.

کاهش مصرف میوه و سبزی در روزهای کرونایی/ راه اندازی خط مشاوره تلفنی تغذیه

یک مطالعه پژوهشی نشان داده است که خوردن حتی نصف یک قاشق چایخوری دارچین در روز هم قادر به کاهش قندخون بیماران دیابتی است که به طور نامنظم کنترل شده اند، مطالعه دیگر روشن نموده است که اجزای تشکیل دهنده دارچین می توانند باعث کم شدن و پیشگیری از مقاومت به انسولین شوند.

مرکز اشتها در مغز دارای گیرنده های انسولین است. هنگامی که فردی به عارضه مقاومت به انسولین دچار می گردد، بخش عمده انسولین قادر به رسیدن به این گیرنده ها نیست، غده لوزالمعده به فراوری بیش از پیش انسولین ادامه می دهد تا سطح گلوکز خون را پایین نگاه دارد و این شرایط باعث تداوم پراشتهایی می گردد.

مخلوط عسل و دارچین قادر به تعدیل برخی از اثرات مقاومت به انسولین است و بیمارانی که این چای را نوشیده اند اظهار می نمایند که کم اشتهایی و بی میلی نسبت به کربوهیدرات ها را تجربه نموده اند.

مقاومت به انسولین به طور ویژه در میان زنان بیشتر است؛ اضافه کردن عسل و دارچین به رژیم غذایی می تواند راهی دلپذیر برای کنترل این عارضه و یاری خوبی برای کم شدن وزن باشد. اگرچه دستورالعمل های بسیاری برای تهیه این چای وجود دارد، اما دستور اصلی تهیه آن بسیار ساده است:

یک بخش دارچین به نسبت 2 بخش عسل

یک فنجان آب داغ روی دارچین بریزید و نیم ساعت آن را در آب داغ بخیسانید.

بعد از سرد شدن مخلوط آب و دارچین، عسل را اضافه کنید.

نصف این چای را قبل از خواب و به جامانده آن را صبح بنوشید.

از آنجایی که ممکن است این چای باعث کاهش قند خون گردد، بهتر است بیماران در خصوص مصرف آن با پزشک معالج خود مشورت نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 896

به "نوشیدنی شگفت انگیز برای کاهش وزن در 30 روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشیدنی شگفت انگیز برای کاهش وزن در 30 روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید