نمایشگاه گروهی عکس حضور زن در جامعه افتتاح شد

به گزارش مجله نایس پاتوق، خبرنگاران/بوشهر نمایشگاه گروهی عکس با موضوع حضور زن در جامعه به همت موسسه پویش آدینه های عکاسی جوان و با مدیریت محسن طاهریان و ابوالفضل ادیم عصر امروز در گالری سوره افتتاح شد.

نمایشگاه گروهی عکس حضور زن در جامعه افتتاح شد

یکی از مدیران موسسه پویش آدینه های عکاسی در گفت و گو با خبرنگاران عنوان نمود: هدف کلی نمایشگاه این است که بتوانیم به وسیله تصویر نقش زن در جامعه را بهتر و قوی تر نشان دهیم و اینکه نشان دهیم یک زن چه توانایی هایی دارد و شاید بعضی مواقع در حق او کوتاهی هایی شده است.

محسن طاهریان با اشاره به بعضی از موضوعاتی که در مجموعه های عکس ارائه شد، گفت: سعی کردیم یک سری شاخصه های پیروز را در این نمایشگاه به تصویر بکشیم. همچنین کوشش شده تا از لحاظ اجتماعی نگاه کنیم، مشاغل را نشان دهیم، حضور زن در اجتماع را به صورت تصویر نشان دهیم.

این عکاس جوان در پاسخ به اینکه در این نمایشگاه چقدر توانستید به اهدافتان نزدیک شدید، عنوان نمود: با بازخورد که امشب دیدم، فکر می کنم که اگر از لحاظ موضوعی بر روی پاره ای از مسائل کار گردد آنقدر جذاب هستند که بازدیدکننده خیلی دوست دارد ببیند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. و این موضوع نیز از آن موضوعاتی است که مخاطبان زیادی داشت، ما جوابمان را گرفتیم، در چند تا از مجموعه ها اتفاقات بسیار خوبی افتاده بود و هر فردی که از نمایشگاه دیدن میکرد با احساس خوبی از اینجا خارج میشد؛ به عنوان یک زن در جامعه و اصلا یک مرد که از این پس صندلی آن زن را بهتر شناخته باشد.

به گزارش خبرنگاران، نمایشگاه عکس حضور زن در جامعه به عنوان بزرگترین نمایشگاه تخصصی عکس در تاریخ استان بوشهر حاصل ماه ها پژوهش و عکاسی اعضای گروه آدینه های عکاسی بوده است.

موسسه پویش آدینه های عکاسی جوان، از دی ماه سال 96 فعالیت خود را در حوزه هنرهای تجسمی در شاخه تصویر به وسیله عکاسی آغاز نموده و در سال 97 به ثبت حقوقی رسانده است. این خانواده در حال حاضر 220 نفر جمعیت دارد که در سه گروه مجزا، با سه سرفصل آموزشی متفاوت در حال فعالیت هستند.

عکاسان حاضر در این نمایشگاه فاطمه حیدری، اکرم کیانی فر، حدیث بحرانی، مریم قیصری، محسن زارعی، ندا بحرانی، نیلوفر احمدنیا، پریسا جفره ای، سارا رستمی، محمد خلفی، حدیث خنسیر، آنوشا رهبریان، مریم نجاتی بوشهری، ابراهیم تجلی زاده، علی دنیا آرا، افسانه جعفری، نگین ساویز، عرفان آقابابائی، حمیدرضا احمدی فرد، علی بیژنی، ماهرخ معصومی، زهرا رجب پور، زهرا ادیب نیا، حسین فاریابی، مصطفی جعفری، مهدیه نیکوسرشت، رضوان قربانی، سپیده یوسفی، هومن احمدی، حسین زارع، ابوالفضل ادیم، رزاق عبیدی و زنده یاد کیوان آذرشب هستند.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است:

ضمن ابراز همدردی با بازماندگان حوادث اخیر در کشور، برآنیم تا این نمایشگاه آغاز روزهای بهتر برای سرزمینمان باشد.

ما به عنوان یک عکاس یا تصویرگر وظیفه داریم با استفاده از این هنر باعث شناخت بیشتر مسائل اجتماعی و پیشگیری از آسیب های موجود در جامعه شویم.

به دنبال اهداف اجتماعی گروه، شناسایی آسیب ها و معرفی الگوهای پیروز، موسسه پویش آدینه های عکاسی جوان پس از 9 ماه مطالعه مستمر و عکاسی پیاپی اعضای گروه، پیروز به جمع آوری آثاری هم راستا با هدف نشان دادن نقش مهم زن در جامعه، در حوزه زنان شده است.

جمعا 760 اثر از 62 عکاس به دبیرخانه نمایشگاه تخصصی عکس در تاریخ استان با موضوع حضور زن در جامعه ارسال شد که از بین این آثار 10 مجموعه و 34 تک عکس در گالری سوره حوزه هنری بوشهر به نمایش در آمدند، همچنین یک عکس از آثار زنده یاد کیوان آذرشب، از مدرسین موسسه در سایز 7050 حضور دارد، تا یادش میان جامعه عکاسی استان باقی بماند.

باشد که این تصاویر باعث بهتر شناخته شدن صندلی مهم زن در جامعه، صندلی واقعی تمام مادران و دختران سرزمینمان گردد.

به گزارش خبرنگاران، گالری سوره تا آدینه 4 بهمن ماه پذیرای بازدیدکنندگان نمایشگاه حضور زن در جامعه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 752

به "نمایشگاه گروهی عکس حضور زن در جامعه افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه گروهی عکس حضور زن در جامعه افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید