موزه هنرهای معاصر ، گنجینه ای باارزش در شهر تهران

به گزارش مجله نایس پاتوق، اگر از علاقه مندان به هنر باشید بدون شک نام موزه هنرهای معاصر تهران برایتان آشناست و اصلا شاید بارها از این موزه بی نظیر دیدن کرده باشید. اما اگر تابحال بازدیدی از این گنجینه هنری به عمل نیاورده اید، تا انتها این مطلب با ما همراه باشید تا همراه هم اطلاعاتی در این باب کسب نماییم. مسلما اولین سوالی که خواهید پرسید مکان و موقعیت جغرافیایی موزه است. موزه هنرهای معاصر شهر تهران و خیابان کارگر شمالی مکان دارد. این موزه در سال 1356 در گوشه پارک لاله و در ضلع غربی پارک که در آن زمان پارک فرح نام داشت ساخته شده است. موزه هنرهای معاصر تهران دارای 9 گالری بوده که از این میان 3 گالری محل نگهداری آثار گران بهای هنرمندان بزرگ دنیا همچون گوگَن، رُنوار، پیکاسو، ماگریت، ارنست، پولاک، وارهول، لُویت، و جاکومتی است. همچنین دارای 6 گالری موقت بوده که در راستا بازدید قرار گرفته و برای همگان دلپذیر و مهیج است و اما قبل از اینکه به معماری موزه بپردازیم بهتر است از محوطه آن سخن بگوییم که محلی است برای نگهداری مجسمه هایی از بهترین هنرمندان دنیا. از جمله آنها می توان به پیکره درمانگر اثر رنه ماگریت (René Magritte)، نقاش بلژیکی اشاره کرد. شکل ظاهری این موزه نیز هنگام ساخت آن از بادگیرهای کویری ایران الهام گرفته شده که جلوه ویژه ای به بنای بیرونی موزه بخشیده است. با خبرنگاران برای سفر به تهران زیبا، یکی از دیدنی های تهران و از زیباترین موزه های تهران همراه باشید.

موزه هنرهای معاصر ، گنجینه ای باارزش در شهر تهران

چگونه خود را به موزه برسانیم؟

با توجه به نزدیکی موزه هنرهای معاصر شهر تهران به مرکز شهر دسترسی به آن با هر وسیله ای بسیار ساده و سریع خواهد بود. اگر از مترو استفاده می کنید، می توانید از طریق خط 4 مترو تهران خود را به میدان انقلاب اسلامی رسانده و از طریق تاکسی خود را مقابل درب موزه ببینید. همچنین اگر اهل پیاده روی باشید می توانید این فاصله نسبتا کوتاه رو پیاده روی کنید. از آنجایی که پارک لاله ورودی های متعددی دارد، شما می توانید از میدان ولیعصر، خود را به ورودی های مختلف پارک لاله رسانده و از آنجا وارد موزه شوید. همه این مسیرها را می توانید با تاکسی طی کنید و البته این رو هم اضافه کنم که اتوبوس های ... و تنها با چند دقیقه پیاده روی می توانید خود را به موزه برسانید.

بهرحال موزه ای با این گنجینه بین المللی ارزشش را دارد. امید است با خواندن این مطلب در سفر به تهران از یکی از شگفت انگیز ترین موزه های تهران و دیدنی های تهران دیدن کنید.

برای شناخت و کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موزه، به سایت سفرزون مراجعه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 484

به "موزه هنرهای معاصر ، گنجینه ای باارزش در شهر تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه هنرهای معاصر ، گنجینه ای باارزش در شهر تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید