ممنوعیت استفاده از پهپادهای غیر نظامی در ازبکستان

به گزارش مجله نایس پاتوق، دولت ازبکستان قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن استفاده و پرواز پهپادهای غیر نظامی و تفریحی در این کشور ممنوع شده است.

ممنوعیت استفاده از پهپادهای غیر نظامی در ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، دولت ازبکستان قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن استفاده و پرواز پهپادهای غیر نظامی و تفریحی در این کشور ممنوع شده است.

بر اساس این قانون تصریح شده واردات، فروش، خرید و نگهداری غیرقانونی پهپادهای غیر نظامی و تفریحی تا سه سال زندان به دنبال خواهد داشت.

همچنین بر اساس این قانون، در صورتی که یک فرد در این زمینه چندین بار تخلف کند یا بر اثر پرواز این گونه پرنده ها به فردی صدمه وارد کند مجازات زندان از 3 سال تا 10 افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این نیز افرادی که برای واردات، نگهداری و استفاده غیرقانونی بازداشت شده اند، از مشاغل دولتی محروم می شوند.

تصمیم ازبکستان در ممنوعیت این گونه پرنده ها در حالی است که در بسیاری از کشورهای دنیا نیز در این زمینه محدودیت های وجود دارد.

بنابراین، در روسیه، به ویژه در مسکو، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در بعضی از مناطق این شهر ممنوع است و با جریمه 70 دلاری برای افراد، 770 دلاری برای مقامات و 7700 دلار برای افراد اداری و یا تعلیق فعالیت های آنها تا 90 روز در پی خواهد داشت.

در ایالات متحده، همه وسایل نقلیه بدون سرنشین باید ثبت نام نمایند، در صورتی که فردی قوانین ثبت نام را نقض کند، مبلغ 27.5 هزار دلار جریمه خواهد شد.

در خصوص جرائم جنایی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، جریمه تا 250 هزار دلار و سه سال حبس به دنبال دارد.

در تایلند نیز ثبت نام هواپیماهای بدون سرنشین لازم است. مجرمان با حبس به مدت پنج سال و یا جریمه تا 3000 دلار مجازات می شوند.

در قرقیزستان، هواپیماهای بدون سرنشین مستلزم ثبت نام هستند و باید بر اساس مجوز سرویس ترافیکی هوایی (ATS) و بر اساس طرح پرواز هواپیماها در سراسر جمهوری پرواز نمایند.

نقض قوانین شامل جریمه 107 دلار برای افراد و 258 دلار برای افراد حقوقی است. اگر اقدامات با هواپیماهای بدون سرنشین منجر به آسیب رساندن به اموال عمومی گردد، باید جریمه ای به مبلغ 1430 دلار پرداخت کند.

انتهای پیغام/ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 199

به "ممنوعیت استفاده از پهپادهای غیر نظامی در ازبکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت استفاده از پهپادهای غیر نظامی در ازبکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید