مسافرت در نوروز از چه زمانی مُد شد؟ ، پیش از این همه مردم عید نوروز در خانه می ماندند

به گزارش مجله نایس پاتوق، کتاب توضیح زندگانی من حاوی اطلاعاتی است که نشان می دهد سفر در نوروز در مشروطه باب شد و پیش از آن مردم در این روزها حتما در خانه می ماندند.

مسافرت در نوروز از چه زمانی مُد شد؟ ، پیش از این همه مردم عید نوروز در خانه می ماندند

جهت دریافت خدمات طراحی و اجرای فضای سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

چمدان: عبدالله مستوفی در کتاب توضیح زندگانی من در خصوص شروع باب شدن سفر در نوروز می نویسد: مسافرت، در گردش عید که در دوره مشروطه وسیله فرار از تکلفات عید شده بود، در اینوقت [دوره ناصرالدین شاه] هیچ مرسوم نبود و مردم سعی می کردند که اگر سفری هم در پیش دارند طوری ترتیب آن را بدهند که بعد از ورگذار {برگزار} شدن ایام عید یا قبل آن صورت گیرد.

عذرخواهی از پذیرائی عید به بهانه خستگی از کارها که بعد مشروطه معمول شده است، هیچ رسم نبود. گذاشتن کارت و فرستادن نامه و کارت تبریک را مردم بلد نبودند. همگی شخصا از هم دیدن می کردند و این کار را یکی از وظائف اجتماعی خود می دانستند و ترک آن را به هیچ بهانه و عنوانی جایز نمی شمردند.

عبدالله مستوفی از رجال سیاسی دوره قاجار و پهلوی با نوشتن کتاب 3 جلدی خود، توضیح زندگانی من با ثبت جزئیات زیادی از دوره قاجار اثری ارزشمند از نظر تاریخی بر جای گذاشته است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 790

به "مسافرت در نوروز از چه زمانی مُد شد؟ ، پیش از این همه مردم عید نوروز در خانه می ماندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافرت در نوروز از چه زمانی مُد شد؟ ، پیش از این همه مردم عید نوروز در خانه می ماندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید