فیلم ، این پوست هوشمند را روی دست اسپری کنید و از کیبورد بی احتیاج شوید

به گزارش مجله نایس پاتوق، زومیت نوشت: پوست هوشمند دانشگاه استنفورد که روی دست اسپری می گردد، کارهایی مثل تایپ کردن بدون کیبورد را امکان پذیر می نماید.

فیلم ، این پوست هوشمند را روی دست اسپری کنید و از کیبورد بی احتیاج شوید

بر اساس گزارش The Daily Beast، پژوهشگران دانشگاه استنفورد نوعی پوست هوشمند فراوری نموده اند که روی دست اسپری می گردد. این پوست هوشمند با بهره گیری از هوش مصنوعی، حرکات دست را تفسیر می نماید.

پوست هوشمند موردبحث متشکل از ماده ای زیست سازگار است که می توان همانند ضدآفتاب، آن را روی دست و بازوها اسپری کرد. با بهره گیری از این ماده می توان کارهایی مثل شناسایی اشیاء به وسیله لمس کردن و تایپ بدون احتیاج به کیبورد انجام داد.

در بخشی از مقاله ای که نتیجه مطالعه دانشمندان دانشگاه استنفورد است می خوانیم: دستگاه های الکترونیکی ازجمله دست کش ها و پوست های الکترونیکی می توانند به لطف فناوری یادگیری ماشین، حرکات دست انسان را رهگیری نمایند و کارهایی مثل شناسایی اشیاء و ژست حرکتی انجام دهند. پژوهشگران می گویند پوست هوشمند نو آن ها برخلاف سایر سیستم های مشابه ضخامت بسیار کمتری دارد و استفاده از آن ساده تر است.

ماده اسپری شده نوعی نانومِش (ماده ای تورمانند و کش سان) است که خم می گردد و با پوست بدن به حرکت درمی آید. نانومش حاوی مجموعه ای از حسگرهای الکتریکی ریز است که حرکات دست را شناسایی می نمایند و داده ها را برای تفسیر شدن به یک سیستم هوش مصنوعی می فرستند. استفاده از یادگیری ماشین باعث می گردد که بتوان نانومش را برای دست هر کاربر شخصی سازی کرد.

ژنان بائو، استاد مهندسی شیمی در دانشگاه استنفورد و پژوهشگر ارشد پروژه پوست هوشمند، می گوید در حین حرکات انگشت، نانوسیم های موجود در شبکه توری فشرده می شوند و رساناییِ الکتریکی شبکه را تغییر می دهند. این تغییرات میزان گیری و تفسیر می شوند تا نحوه حرکت دست، انگشت یا مفصل به طور دقیق معین گردد.

پوست هوشمند پژوهشگران دانشگاه استنفورد نه تنها برای کنترل دستگاه هایی مثل گوشی و لپ تاپ کاربرد دارد، بلکه ممکن است روزی در سیستم های واقعیت مجازی نیز به کار بیاید. به لطف پوست هوشمند، می توان با کنترلرهای بزرگ یا دست کش های مخصوص پلتفرم های واقعیت مجازی خداحافظی کرد.

پوست هوشمند در حوزه های متنوع دیگری مثل پزشکی نیز کاربرد خواهد داشت. برای نمونه جراحان ممکن است روزی بتوانند با بهره گیری از پوست هوشمند و با اتکا بر سیستم های رباتیک، از راه دور جراحی انجام دهند. اعضای تیم دانشگاه استنفورد می گویند پوست هوشمند آن ها تشخیص اشیاء مختلف را به وسیله لمس کردن امکان پذیر می نماید.

قطعاً به این زودی ها قرار نیست شاهد فراوری تجاری پوست هوشمند دانشگاه استنفورد باشیم. برای بهینه سازی این پوست هوشمند باید تحقیقات بسیار بیشتری انجام بگیرد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2158

به "فیلم ، این پوست هوشمند را روی دست اسپری کنید و از کیبورد بی احتیاج شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، این پوست هوشمند را روی دست اسپری کنید و از کیبورد بی احتیاج شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید