فشار آمریکا برای آزادی هفت هزار زندانی طالبانی

به گزارش مجله نایس پاتوق، سفارت آمریکا در کابل اعلام نموده است که طالبان خواهان آزادی بیش از هفت هزار زندانی این گروه از زندان های دولت افغانستان است و براساس توافقنامه آمریکا و طالبان باید این افراد تا 15 ماه دسامبر آزاد گردد.

فشار آمریکا برای آزادی هفت هزار زندانی طالبانی

راس ویلسن به خبرنگاران در کابل گفته است که بخش مشخصی در ارتباط به این مورد در توافق نامه مریکا با طالبان جا داده شده است.

وی افزوده است که هرچند از در ذهن من تاریخی مشخصی برای آن وجود ندارد اما این دیدگاه ماست و از آنجای که مربوط به ما می گردد همه بخش های توافق نامه آمریکا و طالبان با یکدیگر گروه خورده است.

ویلسن تأکید نموده است که دولت نمی تواند تنها یک بخش از توافقنامه را اجرا کند.

محمد نعیم، سخنگوی هیئت مذاکره نماینده طالبان در قطر هم گفته است که در ملاقات اخیر با زلمی خلیل زاد، فرستادۀ ویژه آمریکا برای صلح افغانستان با اعضای گروۀ طالبان نیز در مورد آزادی زندانیان این گروه گفت وگو شده است.

این در حالیست که تعدادی از مقامات دولت افغانستان و سیاستمداران با انتقاد از آزادی پنج هزار زندانی طالبان گفته اند تعداد زیادی از زندانیان آزاد شده به میدان نبرد باز گشته اند.

طالبان تعهد داده بود که هیچیک از زندانیان آزاد شده به میدان جنگ باز نمی گردند.

اشرف غنی پیش از این گفته بود که آزادی زندانیان پیش از دستیابی به صلح خط قرمز خود است ولی وی با فشار آمریکا مجبور به آزادی زندانیان طالبان شد.

این بار نیز دولت ترامپ در کوشش است که پیش از ترک کاخ سفید تعهد خود برای آزادی هفت هزار زندانی دیگر طالبان را بدون دستیابی به صلح محقق کند.

محمدعارف رحمانی نماینده استان غزنی در مجلس نمایندگان می گوید که این خواسته طالبان و آمریکا بطور کامل نادرست است و اگر دولت به این خواسته تن دهد باج دهی پیش از صلح به طالبان خواهد بود.

رییس جمهور افغانستان هم در نخستین نشست شورای عالی مصالحه ملی گفت که حکومت افغانستان با رهایی بیش از پنج هزار زندانی طالبان تعهدش را برای صلح ادا نموده است و اکنون نوبت طالبان است که به تعهدات خودعمل نموده و آتش بس اعلام نمایند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1339

به "فشار آمریکا برای آزادی هفت هزار زندانی طالبانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار آمریکا برای آزادی هفت هزار زندانی طالبانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید