طرز تهیه پیتزا مخلوط خانگی???? با طعم فست فودها

به گزارش مجله نایس پاتوق، پیتزا یکی از مدرن ترین غذاهای سریع الپخت امروزی ماست که طرف داران زیادی دارد. با توجه به تنوع نحوه پخت و مواد مصرفی قطعاً با هر سلیقه ای که باشید یکی از مدل های پیتزا جزو لیست خوشمزه های ذهنتان خواهد بود. پیتزا مسافری از ایتالیاست که به تمام دنیا سفر کرده و در انواع و اقسام طعم ها و مدل ها پخت می شود. شاید عجیب باشد اما برخی اعتقاد دارند ایده اولیه درست کردن پیتزا از طریق ایرانیان شکل گرفته است و اولین بار سربازان ایرانی روی سپرهای خود خمیر را نازک پهن می کردند و روی آن را با خرما و پنیر یا هر خوراکی در دسترسی می پوشاندند و می خوردند. این روش پخت کم کم گسترده شد و با توجه به آداب و رسوم کشورهای مختلف شکل های بسیار زیادی به خود گرفت. در این مطلب دستور پخت و نحوه درست کردن پیتزای مخلوط (پیتزای اصیل ایتالیایی) خانگی، ولی به سبک فست فودی ها را به شما آموزش می دهیم. صدها دستور آشپزی دیگر را در مجله اینترنتی خبرنگاران بلاگ بخوانید.

طرز تهیه پیتزا مخلوط خانگی???? با طعم فست فودها

مواد مورد نیاز طرز تهیه پیتزا:

یکی از مهم ترین اصولی که در تهیه پیتزا باید رعایت کنید نان یا همان پایه پیتزا است. قطعاً حفظ لطافت و ترد بودن آن در طعم و حتی ظاهر پیتزای شما بسیار حائز اهمیت است. پیتزاهای ایتالیایی به دلیل نازک بودن نان یا همان خمیرشان محبوبیت بسیار زیادی دارند.

مواد مورد نیاز برای تهیه نان پیتزا
آرد سه صفر قنادییک و نیم پیمانه
روغن مایعنصف پیمانه
خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
آبنصف پیمانه
مواد مورد نیاز برای تهیه سس خمیر پیتزا
نمک و آویشن به اندازه لازم
رب گوجه فرنگی2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
سس های آماده با طعم های دودی، فلفلی، کچاپ و …به اندازه دلخواه
مواد مورد نیاز برای تهیه مواد روی پیتزا
قارچ خردشده200 گرم
نخود فرنگی 50 گرم
سوسیس پنیری یا گوشت بیکین دودی150 گرم
پنیر پیتزا رنده شده200 گرم
کنجد، سیاه دانه، رزماریبه اندازه دلخواه

مراحل طرز تهیه پیتزا خوشمزه خانگی

طرز تهیه خمیر پیتزا

1- خمیر مایه و آب را درون ظرف مناسبی می ریزیم و چند دقیقه ای منتظر می مانیم تا خمیر مایه در آب عمل کند و حل گردد. سپس روغن را اضافه می کنیم. حالا آرد را قاشق قاشق درون مخلوط خمیرمان ریخته و کم کم هم می زنیم تا خمیر نرم و لطیفی به دست بیاید. برای حفظ لطافت خمیر پیتزا بهتر است که آرد سفید را یک تا دو بار الک کنیم.

نکته: بهتر است برای تهیه خمیر از پیمانه های شیرینی پزی استفاده کنید. در صورتی که در دسترس ندارید می توانید از یک لیوان یا استکان کمک بگیرید. حتماً برای تمام اندازه گیری ها از یک سایز پیمانه استفاده کنید.

2- خمیر باید به راحتی در دست قابل شکل دادن باشد و اصلاً به ظرف یا دستتان نچسبد. در صورتی که احساس کردید خمیر شل است و به دست می چسبد از اندازهی آرد کمک بگیرید. خمیر آماده شده را پانزده بار از فاصله تقریباً ده سانتی متری درون ظرف بکوبید این عمل باعث می گردد تا هوای خالی بین خمیر از بین رود و خمیر محکم و منسجم تری نصیبتان گردد. سپس سر ظرف را بپوشانید و دور آن حوله ای بپیچید. در دمای گرم تر از دمای محیط (مثل کابینت یا درون کمد گاز) بین چهل و پنج تا شصت دقیقه زمان دهید تا خمیر مایه به خوبی عمل کند و حجم خمیر بیشتر گردد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیتزا با قارچ و مرغ

3- خمیر لطیف و خوش طعم ما آماده طبخ است. آن را به ظرف سرو منتقل و با کمک وردنه یا دست سطح آن را صاف کنید.

نکته: نان پیتزاهای اصیل ایتالیایی بسیار نازک است. هر چه در این مرحله سعی کنید خمیر نازک تری برای پخت آماده کنید پیتزای شما خوشمزه تر می گردد. نان نازک برشته شده و حالت خمیری نخواهد داشت. ترکیب نان برشته با مواد روی پیتزا یکی از نکات کلیدی در تهیه پیتزای ایتالیایی است.

4- حالا سینی مورد نظر را بین پنج تا ده دقیقه با توجه به ضخامت خمیر در فر قرار دهید. دمای فر بهتر است بین 175 تا 185 درجه باشد. نحوه پخت را روی حالت حرارت از بالا و پایین قرار دهید تا نان نیمه پخته گردد.

طرز تهیه سس خانگی پیتزا

مواد این سس را با توجه به علایق خود می توانید تغییر دهید و با میکس خوراکی های مختلف طعم های نو و جادویی منحصر به فرد خود را درست کنید.

یک قاشق رب گوجه فرنگی، نمک، آویشن، یک قاشق چای خوری روغن زیتون، یک حبه سیر له شده را با هم مخلوط کرده و روی حرارت ملایم کمی تفت بدهید. سپس روی سطح نان بمالید.

طرز تهیه پیتزا مخلوط خانگی خوشمزه

1- در این مرحله روی سس لایه نازکی از پنیر بریزید و از هر موادی که برای پر کردن سطح نان دوست دارید به ترتیب بچینید. ما اول قارچ ها، بعد نخودفرنگی و بعد بیکن گوشت یا سوسیس پنیری را به شکل دل خواه روی سطح پیتزا چیدیم.

2- در آخرین مرحله لایه نازکی از پنیر را روی سطح پیتزا بریزید. این کار هم باعث می گردد تا مواد به خوبی به هم بچسبند و جدا نشوند و هم شکل ظاهری زیباتری به پیتزای شما می دهد. راستی اگر شما هم دوست دارید پیتزای رنگی رنگی داشته باشید می توانید کنجد یا سیاه دانه هم روی پنیرها بپاشید.

نکته: قبل از گذاشتن پیتزا در فر، روی آن را با نمک پاش نمک بزنید. ریختن اندازهی آویشن و رزماری عطر بسیار مطلوبی را به پیتزای شما می دهد.

با توجه به این که عموماً موادی که روی پیتزا استفاده می شوند، پخته هستند یا بافت نازکی دارند زمان زیادی برای پخت نیاز ندارید. پنیر پیتزا در دمای 175 درجه در طبقه وسط با نحوه پخت بالا و پایین بین 15 تا 25 دقیقه زمان نیاز دارد تا آب شده و پخته گردد.

طرز تهیه پیتزا خانگی بدون فر

اگر فر در دسترس ندارید نگران نباشید. باز هم می توانید پیتزا بپزید. مراحل پخت پیتزا بدون فر مشابه دستور گفته شده در بالاست. فقط بهتر است از نان پیتزای آماده استفاده کنید. کف یک ماهیتابه مناسب (که درب دارد) را با کمی روغن چرب کنید و نان پیتزای آماده را درون آن قرار دهید و به ترتیب سس و مواد مورد نظر را که آماده کرده اید روی آن بریزید. در پایان درب ماهیتابه را قرار داده و آن را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید. بهتر است از شعله پخش کن هم استفاده کنید. زمانی که پنیر روی پیتزا ذوب شد پیتزا آماده است.

آشپز: سمانه زارع

منبع: (simplyrecipes)

منبع: اُکالا
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1876

به "طرز تهیه پیتزا مخلوط خانگی???? با طعم فست فودها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پیتزا مخلوط خانگی???? با طعم فست فودها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید